    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wierni sie skonczyli?
    Date: Mon, 5 Feb 2018 12:28:45 +0100

    W dniu 2018-02-05 o 12:19, j...@j...org pisze:

    > No owszem, czyli transakcje o równie "ciężkiej wadze", co płatność za pietruszkę na
    straganie.

    Byłbym bardzo ostrożny w takich twierdzeniach, że transakcje o wadzie
    "pietruszki" są nieważne. Porównałbym to do biologicznego ekosystemu,
    gdzie "wyjęcie" jednego gatunku, nawet *pozornie* błahego powoduje
    kolosalne zmiany, bo sieć wzajemnych relacji jest tak skomplikowana i
    niezbadana, że nagle okaże się, że te 100 tysięcy pań "od pietruszek" i
    10 milionów osób, które mniej lub bardziej robiły coś w szarej strefie,
    to już zmiana mająca siłę obalenia całej gospodarki.

    > Tak swoją drogą, sytuację "za godzinę płacimy 2 zł, resztę zarobisz w napiwkach,
    jak będziesz dobry/dobra" uważam za pewne społeczne wypaczenie; oszustwo pracodawcy w
    stosunku do pracownika. Ale to rozmowa nie na tą grupę.

    To naprawdę zależy od konkretnych sytuacji, generalizowanie jest nie na
    miejscu.

    > Daje, bardzo dużo daje - taki fraud dużo trudniej popełnić. Bo już nie wystarczy
    wysłać "listu z elektrowni" ze sfałszowanym ratunkiem bankowym, ale również trzeba
    włamać się do google, aby wyświetlił fałszywą stronę elektrowni... Na pewnym etapie
    jest to nie do przeskoczenia dla przeciętnego cwaniaczka. Przynajmniej nie dla 500 zł
    zysku oszusta.

    Chyba nie rozumiesz mojego zarzutu. Oszustwo na BTC tak samo łatwo
    (trudno) popełnić jak oszustwo na konto. Jeśli ktoś miałby to robić
    przez wysyłanie "listów z elektrowni", to tak samo musiałby się włamać
    na stronę elektrowni, aby zaczęła ona podawać adres swojego portfela
    BTC, albo w obydwu przypadkach robiłby to bez włamania, przez co
    nabierałby tylko tych, którzy nie sprawdzili danych na stronie. Różnicy
    pomiędzy sposobem płatności nie ma.

    --
    Liwiusz