    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Uwaga na FM Bank!
    Date: Sat, 06 Nov 2010 00:28:33 +0100

    XYZ wrote:
    > Dzięki za informację.

    > Początkowo założyłem lokaty przez internet za pomocą ich strony, a
    > po kilku miesiącach otworzyłem ROR w placówce, żeby m.in. mieć
    > podgląd na te lokaty. Ciekawe, czy będę mógł teraz wypowiedzieć
    > umowę samego ROR-u czy też rozwiązaniu ulegną przy okazji lokaty.
    > Tj. czy każda z lokat i ROR prowadzone jest w ramach oddzielnej
    > umowy, czy tej samej. Jeżeli to drugie to trzeba zacisnąć zęby i
    > płacić.

    W takim razie obowiązuje Cię chyba "Regulamin otwierania
    terminowych lokat oszczędnościowych drogą elektroniczną w FM Bank
    S.A." dla lokat, bo tę umowę zawarłeś wcześniej.

    Z drugiej strony w "Regulaminie rachunków rozliczeniowych oraz
    lokat terminowych oferowanych Klientom indywidualnym przez FM Bank
    S.A." jest:
    § 54.
    2. Warunkiem skutecznego wypowiedzenia Umowy jest
    jednoczesne zamknięcie przez Posiadacza Rachunku
    wszystkich produktów posiadanych w Banku, prowadzonych w ramach
    niniejszej Umowy.

    Ale też jest:
    § 32.
    6. Zmiany warunków Lokaty terminowej wymagają formy
    pisemnej, za wyjątkiem dyspozycji składanych za
    pośrednictwem BOT. Dyspozycja zmiany warunków Lokaty
    terminowej powinna zostać złożona nie później niż na
    jeden Dzień roboczy Banku przed końcem Okresu umownego.

    co bez wątpienia dotyczy też zerwania.

    W zasadzie chyba można uznać, że rozwiązanie umowy rachunku nie
    powinno wpłynąć lokaty, skoro zostały zawarte wcześniej - więc
    oddzielnie i wg własnego regulaminu (sprawdź - nie mam lokat i nie
    czytałem).

    W wypowiedzeniu chyba wystarczy wskazać rozwiązanie konkretnej
    umowy. Jak zamkną to tylko rachunek (nie rozwiązujesz umów lokat),
    a gdy FM będzie twierdził, że nie może bo masz jeszcze lokaty, to
    można mu "pojechać" w tym duchu

    witrak()