  • Data: 2003-03-17 09:50:48
    Temat: Re: UWAGA na konto firmowe w INTELIGO!
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jakieś podstawy prawne? Bo sam jestem księgowym i tak robię i tylko
    > czekam na kontrolę czytając niektóre wypowiedzi na liście:-)
    > Bo IMHO nie ma na to przepisu. Znajoma biegły rewident też nie widzi
    > przeciwwskazań.
    > Co więcej znam Sp. z o.o., która nie ma kasy. Wszystko idzie przez bank.

    Też tak chciałem, ale chyba sam będę musiał pogrzebać w przepisach. Przy
    przelewie na konto prywatne zachodzi ponoć domniemanie, że zarabiasz na
    oprocentowaniu, więc firma traci z ty zyskujesz. Dla mnie to
    astronomiczna bzdura, o konsekwencją tego jest wożenie gotówki w walizce.
    Rozumiem, że jeżeli członek zarządu miałby na zaliczce powiedzmy milion
    złotych przez pół roku, to należy zrobić z tego pożyczkę. Jeżeli jednak
    chodzi o bieżące wydatki (delagacja zagraniczna może kosztować i 20 000
    zł) to wożenie, czy wypłacanie gotówki z kasy jest nonsensem.
    Problem też z pracownikami rozsianymi po Polsce - mają przyjeżdżać po
    zaliczkę? Tu księgowa nieco się ugięła, ale kręciła nosem. CHyba czas na
    zmiany.
    Innym zagadnieniem jest, że aktywa np. kapitał zkładowy są w wyłacznej
    dyspozycji zarządu - więc na dobrą sprawę, czy trzyma kwoty do wydatków
    bierzących na swoim koncie czy w słoju w lesie to nic skarbowemu do tego.
    Zwrócę się chyba bezpośredni do skarbowego z zapytaniem.

    Pzdr: Dogbert