    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Takie bogacze, a kredyty frankowe biorą.
    Date: Fri, 2 Aug 2019 11:41:04 +0200
    <5d4022fd$0$539$65785112@news.neostrada.pl> <qhpd4e$f53$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <2qbafiy3r6ss$.1g935iy1xba83.dlg@40tude.net>
    <qhrevb$1l21$1@gioia.aioe.org>
    <ctasdiu62vtz$.3htsynjhlo8c$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <qhs633$vlb$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qhs8kd$1bv2$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <qhscep$1u23$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>

    > Czy ja wiem? Ale obawiam się, że w okolicach roku 1980 mogło być gorzej.
    > Nie we wszystkich aspektach życia, oczywiście.

    Powoływałeś się na nich, zatem przypuszczałem, że masz jakąś wiedzę na
    ten temat.

    > Weź pod uwagę, że ja chciałbym pojechać (za TLK jednak dziękuję) w jeden
    > weekend, a w drugi wrócić. No i 4 osoby. Wciąż taniej?

    Nie. Wtedy taniej będzie - być może - autobusem. Przyznaję, że jechałem
    rok czy dwa lata tematu często - Polskimbusem. Do Łodzi i z powrotem za
    4 zł się zdarzyło. ;-)

    > Aczkolwiek, tak jak napisałem, cena jest akceptowalna. Oby tylko
    > klimatyzacja działała, bo różnie z tym bywa (w środku lata, przejazd po
    > południu, bez klimy można się ugotować).

    TLK w nocy - tania kuszetka... I leżysz sobie jak panisko! Spać nawet
    możesz (nie polecam tej pozycji i tego stanu przybierać za kierownicą). ;-)

    > Mi nie wiadomo - OLT skończyły wiadomo dlaczego, a Ryanowi chwilowo nie
    > idzie jakoś katastrofalnie. Tanich linii jest więcej.

    Poczekaj niech sprawdzę... Szczyt sezonu, najpopularniejszy kierunek
    Gdańsk-Warszawa... Kiedyś do Modlina, potem na Okęcie... Cena... Hmmm...
    Nie mogę znaleźć... Czyżby zlikwidowali?

    > Nie mówię że nie, ale PKP twierdzi, że owa najwyższa klasa to EIP. EIC
    > to "zwykły ekspres", chociaż jak dla mnie zupełnie wystarczy, zwłaszcza
    > że nie lubię p*lino.

    I co ciekawe - czas przejazdu niewiele się różni. Znów sprawdzam
    najpopularniejszy kierunek. Z Gdańska EIP o 13:41 do Warszawy jedzie
    3:04, a EIC o 11:18 3:07. Całe 3 minuty różnicy!

    > Moja 4-osobowa rodzina jeździ typowo samochodem, który pali nieco ponad
    > 10 litrów paliwa / 100 km (tak przynajmniej pokazuje). W dalszym ciągu
    > jest sporo taniej samochodem (mimo to jeżdżę nim tylko wtedy, gdy inne
    > możliwości są niepraktyczne).

    W Twoim przypadku jest taniej autem. Fakt. Jednakże z informacji
    medialnych: Średnio w każdym samochodzie na warszawskich ulicach porusza
    się 1,3 osoby.
    Albo: Polacy jednym z najbardziej zmotoryzowanych narodów w Unii
    Europejskiej. Polska plasuje się powyżej średniej unijnej - 505
    samochodów na 1000 mieszkańców. U nas ten odczyt wyniósł w 2016 roku 571
    samochodów, gwarantując nam 6. miejsce w UE. Wyprzedzamy tym samym kraje
    z tak dużym parkiem samochodów jak Niemcy (555), Wielka Brytania (469)
    czy Francja (479).

    > Ile to trwa? Czy w tej cenie jest już rezerwacja miejsca?

    Trwa długo. Zazwyczaj jest taka korelacja: im szybsza podróż tym droższa.
    Nie, w Przewozach Regionalnych nie ma systemu rezerwacji ;-)

    > Przy jednej osobie.

    No tak - nie każdy zabiera dzieci i żonę w podróż służbową.

    Oczywiście - każdemu wedle potrzeb.