  • Data: 2006-06-14 16:38:32
    Temat: Re: TPSA nalicza odsetki za opozniienia w PZ
    Od: Jarosław Badurek <j...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14-06-2006 o 16:25:11 Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> napisał:

    > U mnie identyczna sytuacja, tyle, że na 7 groszy. Reklamacja przyjęta,
    > konsultant sprawdził i nadziwić się nie potrafił.
    >
    > Wspomnianej noty odsetkowej nadal nie otrzymałem...

    Mnie chcą skubnąc na 0,20 PLN :)
    Oczywiście reklamacja złożona.

    Na BlueLine konsultant podał mi, że notę, której też nie otrzymałem,
    wystawiono za nieterminową zapłatę faktur za październik 2004 i lipiec
    2005.
    Sprawdziłem z faktury z wyciągami i faktycznie tak było. Płatności
    nastąpiły z kilkudniowym opóźnieniem, tzn. faktura z terminem 30.10.2004
    (sobota!) została zapłacona 2.11.2004, a 30.07.2005 (sobota!) - 2.08.2005.
    Tak więc TPSA chciała zrealizować PZ w soboty i... nie wyszło, naliczyli
    więc odsetki, a przecież jak piszą na
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/terminowosc.html "Jedną z
    najważniejszych zalet Polecenia Zapłaty jest terminowość. Transakcję
    inicjuje wystawca rachunku/faktury dokładnie w dniu płatności, nie
    istnieje więc ryzyko opóźnienia i naliczenia odsetek karnych."

    Po sprawdzeniu innych faktur i płatności za nie znalazłem, że faktura z
    terminem płatności na 24.12.2005 została zrealizowana 23.12.2005. Chyba
    wystawię notę odsetkową ;)

    Jarosław Badurek
    http://www.badurek.republika.pl