  • From: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Stałe obciążenie karty kredytowej
    Date: Mon, 22 Jun 2009 20:48:24 +0200

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:h1l46o$err$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:h1l0d6$60c$1@inews.gazeta.pl...

    > Mylisz się. W większości przypadków sprzedawca ma cały numer a odcinek
    > klienta tylko kawałek. Wynika to z faktu, że slipy klientów często
    > trafiają do śmieci. Jak to sprawdzić? Dokonaj transakcji pustą kartą i
    > wtedy przekonasz się, że w pierwszym slipie drukowany jest cały numer.
    > Inny sposób to przyjrzeć się co jest na wydruku z terminala w trakcie
    > autoryzacji.

    Wszystko zależy od terminala.
    Np. na Orlenie odcinek dla merchanta (sprzedawcy) również ma tylko 4
    ostatnie cyfry numeru karty i wygwiazdkowaną datę ważności. Dopiero na
    paczce która robi się po północy są pełne numery kart i daty ważności.

    Jednak na innych terminalach (najcześciej w małych sklepach, lub tych
    niepołączonych z kasą fiskalną), na slipach sprzedawcy jest pełny numer
    karty i data ważności. Wystarczy tylko kod CVV i już nieuczciwy sprzedawca
    może robić zakupy w necie na nasze konto.

    Najlepszym zabezpieczeniem wydaje się ficzyne usunięcie kodu CVV z karty.
    Jednak w Polsce ludzie mają gdzieś swoje bezpieczeństwo. Jako sprzedawca
    nigdy nie widziałem jeszcze zdrapanego kodu CVV z karty (mimo iż w ręku
    trzymałem ich tysiące), a kod PIN w sposób dyskretny wprowadza co 20 klient.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

    --