    From: "Paweł" <n...@k...ru>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rekordowy phishing w Polsce - skradziony 1 mln zł
    Date: Thu, 12 May 2005 13:08:20 +0200

    > Eeee, kody jednoraowe tez sa ok, ale token ma oczywiscie swoje zalety.

    są ok, tyle że sytuacja o której pisałem jest jak najbardziej
    prawdopodobna - specjalizowany np zrobiony pod mbank trojan, czekający tylko
    na moment w którym będziesz musiał skorzystać z listy haseł jednorazowych -
    np by potwierdzić przelew jednorazowy, wtedy on przesyła zdobyty kod
    złodziejowi

    przy tokenie ten numer nie przejdzie - raz że samo zalogowanie już wymaga
    użycia zmiennego, ważnego tylko 60 sekund kodu - w mbanku kod do logowania
    masz stały, dwa że taki złodziej po zdobyciu kodu musiałby być naprawde
    szybki

    > Bandzior musialby specjalnie polowac, bardzo chciec i liczyc na to, ze
    > bedziesz mial na koncie kilkaset tys. zeby mu sie oplacalo ruszyc dupe.
    > Dlatego do BePeHahahaha wlamali sie na pewno, a w Niemczech podobno. ;-)

    napisałem podobno bo nie chciało mi się szukac informacji którą czytałem już
    nie pamiętam gdzie, ale brzmiała dośc wiarygodnie a w dodatku była jak
    najbardziej wyobrażalna od strony technicznej - więc w czym problem ?

    źle rozumujesz, to nie jest tak że złodziej będzie polował akurat na Ciebie
    i Twoje kilkaset tysięcy ,
    on zrobi masówkę, będzie starał sie zarazić jak najwięcej komputerów np
    trojanem obliczonym pod mbank

    a potem zwinie tak dużo klientów jak mu sie uda, zresztą z tego co jest w
    artykule o BPH wynika że metoda była właśnie taka, infekować jak dużo się
    nawinie, a wśród nich zawsze trafią się Ci na których to jest obliczone

    a co bandzior ma innego do roboty ? :-)
    zresztą myślę że kwotą pare razy mniejszą też by nie pogardzili - ryzyko
    wbrew pozorom i tak mniejsze niż głupi skok na kiosk a szansa na zysk sporo
    większa