eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRaty równe vs. raty malejące a wcześniejsze spłacenie kredytu › Re: Raty równe vs. raty malejšce a wcze?niejsze spłacenie kredytu
    From: "Latet" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Raty równe vs. raty malejšce a wcze?niejsze spłacenie kredytu
    Date: Sun, 14 Mar 2010 17:22:09 +0100

    > po pierwsze bank wogole musi umozliwiac w umowie taka mozliwosc, jak
    > nadplata kredytu czy wczesniejsza splata.

    Zdarza się, że nie ma możliwości wcześniejszej spłaty NIGDY? Bo o okresach typu
    5 lat słyszałem.

    W praktyce jednak bardziej prawdopodobna jest dla mnie wizja nadpłaty, np. za
    kilka lat spodziewam się dostać od przodków 100 tys. - a wtedy pewnie do
    spłacenia pozostanie mi grubo ponad 300 tys.

    > jesli nagle dostaniesz spadek i splacisz calosc kredytu, to sprawa sie
    > rozwiazuje.
    > jesli splacisz np. czesc kredytu to wtedy masz 2 wyjscia:
    > 1. bank przelicza ci rate na mneijsza, ale splacasz dalej przez
    > pozostaly okres czasu
    > 2. wystepujesz o aneks do umowy, w ktorym skracasz okres kredytowania,
    > za to rate bedziesz placil taka jak do tej pory.

    Jasne.

    > uwaga: banki moga stosowac "myk" polegajacy np na tym, co robi
    > polbank: oplata za nadplate wynosi 1,5%, ale nie mniej niz 500zł,
    > wiec lepiej od razu naplacac ponad 30kpln - bo jak nadplacisz o 1kpln,
    > to 500pln pojdzie na prowizje :)

    1.5% konretnie liczone od czego? Od nadwyżki?

    > jesli nie boisz sie ryzyka, to sprawdz kredyty walutowe - moga wyjsc
    > taniej niz rodzina na swoim - ale musisz pamietac o ryzyku i zalezy
    > jak mocne masz nerwy i elastyczne finanse :)

    Nie mam ani tego, ani tego :)

    latet