    From: A_Zet <a...@8...trzepak.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: ROR dla emeryta i rencisty
    Date: Tue, 18 Mar 2003 15:43:37 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@adek.88net.trzepak.pl

    Dnia Tue, 18 Mar 2003 12:39:52 +0100, "LOKI" <s...@w...pl> napisał(a):

    >Witam!
    >Na pewno ten temat pojawiał sie na forum wiele razy ale niestety po
    >przewertowaniu archiwum nie mogę sobie jeszcze wyrobić opinii jaki
    >najlepszy- czytaj najtańszy byłby ROR dla ludzi, przy zalożeniach:
    >
    >1. jedno konto (na zasadzie współposiadacze )
    >2. małżeństwo: emeryt i rencistka
    >3. nie robią przelewów
    >4. nie potrzebuja kart kredytowych
    >5. nie płacą kartą za zakupy
    >6. nie potrzebuja dostępności debetu
    >7. nie maja pojęcia o internecie, odpadaja konta internetowe
    >8. mieszkają w zapyziałym 50 tyś. miasteczku
> [...]

    Ty sie nie zastrzegaj emerytura czy renta, bo nie o to chodzi (sam mam
    'tylko' 66 lat a wszystko zalatwiam przez internet). Patrz pod katem
    wlasnej wygody i maksymalizacji zyskow a nie minimalizacji strat. :-)

    Po prostu zainteresuj sie tym, czy w miasteczku masz bankomat
    Euronetu, od tego zacznij. Jesli odpowiedz twierdzaca, to zaloz nie
    jedno ale dwa konta internetowe: w LG i mBanku, obsluga obydwu
    bezplatna, obydwa maja najwyzsze oprocentowanie srodkow biezacych.
    Obydwa spelniaja wszystkie pozostale wymagania.

    Jesli jednak brak Euronetu to rzeczywiscie musisz poszukac najblizej,
    najwygodniej dostepnego, i wowczas dopiero sobie przelicz, czy na
    przyklad oblsuga 7 zl. w ING BSK to wiecej niz zostawiasz listonoszowi
    za przyniesienie Ci emerytury/renty... Bo mimo iz zadales mnostwo
    pytan, czy tez postawiles sporo warunkow wstepnych bez odpowiedzi na
    podstawowe pytanie warunki te sa bezprzedmiotowe (o pytanie jaki
    ROR-bank, bo wowczas zawsze bedzie odpowiedz jaka udzielil Napoleon
    tlumaczacym sie dlaczego nie strzelaja na jego wiwat).

    Zmien sposob myslenia, to od razu dostrzesz, ze karta bankomatowa
    sluzy w o s t a t e c z n o s c i do wyplaty gotowki :-))) - no bo
    skoro masz dostep do internetu, o czym swiadczy Twoj post...
    Jesli nawet ktos Ci grzecznosciowo wystukal te wiadomosc, to nie
    uwazam by stalo mu na przeszkodzie dokonac za Ciebie co miesiac
    stalych platnosci z Twego konta za darmoche, bez stania, w ostatnim
    wymagalnym dniu. :-)

    Nie uwierze poza tym ze w tak duzym miescie nie ma jeszcze
    supermarketu ;-) w ktorym moglbys placic karta, wowczas 'wyciagasz'
    z konta minimum gotowki, a pozostala pracuje chocby na kufel
    darmowego piwa.

    --
    Adek