    Date: Wed, 06 Mar 2013 16:04:10 +0100
    From: Maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: RB mąci nawet w reklamówkach TV

    W dniu 2013-03-06 13:52, Piotr Hołda pisze:

    > Widać że bieżnię to Ty widziałeś w telewizji. Spróbuj i wtedy pogadamy.

    Teoretycznie też można wyjaśnić :)
    (W mojej okolicy w takich przypadkach mawiało się "trza było na szkoła
    kamiyniami niy ciepać!")

    Bieżnia służy "bezproduktywnemu wykonywaniu pracy". Praca, to siła x
    przesunięcie (iloczyn skalarny wektorów, czyli cosinus alfa gdzieś-tam
    się plącze). Jeśli biegaczka przez jakąś część cyklu stoi na jednej
    nodze, to noga ta pokonuje jej ciężar, czyli wywiera siłę na podłoże
    (bieżnię). Jeśli nawet (załóżmy) środek ciężkości nie zmienia położenia
    (cwaniacy potrafią oszukać bieżnię), to noga biegaczki przemieszcza się
    w kierunku, który ma niezerową składową zgodną z kierunkiem działającej
    siły, a więc wykonuje pracę. I to tym większą, im większe pochylenie
    bieżni (dłuższa droga, mniejszy kąt).
    Jak na razie pominęliśmy pracę związaną z targaniem w tym czasie drugiej
    nogi do góry na tęż samą wysokość. Też praca.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.