  • Data: 2005-01-28 18:12:24
    Temat: Re: Pytanie w sprawie banków i kredytów hipotecznych
    Od: e...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > W zeszłym roku czytałem w Wyborczej artykuł nt. Banków i udzielanych przez
    nie kredytów mieszkaniowych. Była opisana w nim jakaś zalezność ekonomiczna
    mówiąca o tym że banki w czasie popytu na mieszkania i kredyty z czasem
    udzielając coraz więcej kredytów i obniżając kryteria dotyczące zdolności
    kredytowej kredytobiorców narazają się na rzyyko utraty płynności finansowej.

    -Chodzi o to, że większośc banków obecnie udziela kredyty hipoteczne w walucie
    (najbardziej popularny obecnie jest frank szwajcarski), obniżając jednocześnie
    kryteria odnosnie zdolosci kredytowej - często udzielają kredyty ludziom,
    którzy mają zdolnośc na tzw. "styk"i w rezultacie udzielają ich coraz wiecej,
    bo coraz więcej ludzi ma zdolność. Złotówka obecnie nadal się umacnia, ale w
    sytuacji kiedy kurs franka zacznie znacznie rosnąć może byc tak, że większość
    z tych ludzi (tych co mieli zdolnośc na styk) nie będzie jednak zdolna do
    spłaty kredytów. Jeżeli ilość takich przypadków bedzie znaczna może w
    rezultacie spowodować to zachwianie płynności finansowej banków i możemy mieć
    wtedy taką małą "Argentynę" w zakresie kredytów hipotecznych, albo podobną
    sytuację jaka miała miejsce jakiś czas temu z kredytami udzielonymi w EURO.