    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pytanie o fora
    Date: Thu, 27 Sep 2012 15:06:01 +0200

    dyskusyjnych:k41hnl$cga$...@m...internetia.pl...

    > Przyznam, że trochę mi tego brakuje, stąd zamiar poszerzenia "kanału
    > informacyjnego" o fora. Niestety ale popularność różnych for dyskusyjnych
    > rośnie i za kilka lat usnet zniknie podobnie jak kiedyś usługa archie
    > (istnieje jeszcze w szczątkowej formie). Usnet to same zalety, ale jak to
    > wytłumaczyć tym dla których internet to tylko protokół http.

    Ja uważam, że usenet jednak nie zniknie, no ale zobaczymy jak się to
    potoczy.

    Naturalnie pozostaje mi się zgodzić z tym, że negatywne zmiany na grupie
    mają miejsce i że wynikają one z braku dopływu dostatecznej ilości nowych
    userów. Ja już niestety zdecydowanie przeszedłem na stronę userów raczej
    czerpiących informacje z grupy, a nie ich dostarczających. Ale to dlatego,
    że akurat te obszary bankowości, w których ja się poruszam (głównie karty
    kredytowe i linie kredytowe) nie przeżywają obecnie rozkwitu, co nie znaczy,
    że się to za pewien czas ponownie nie zmieni.

    Fora możemy traktować jako ewentualne źródło informacji, natomiast
    rozdrabnianie się na dyskutowanie na jakichś peryferyjnych forach nie ma
    specjalnie sensu, bo takie rozdrobnienie to raczej krok w złym kierunku.
    Usenet to także pewna forma lekkiej wstępnej selekcji intelektualnej,
    niektórzy tu nie dotrą, bo nie wiedzą po co, jak się wpisze kilka
    wykrzykników to one nie tańczą i nie błyskają, nie można nabić sobie postami
    super "rangi" itp.