eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew natychmiastowy niemożliwy z konta oszczędnościowego? › Re: Przelew natychmiastowy niemożliwy z konta oszczędnościowego?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew natychmiastowy niemożliwy z konta oszczędnościowego?
    Date: Mon, 11 Mar 2024 21:27:39 +0100

    On Mon, 11 Mar 2024 20:46:17 +0100, Piotrek wrote:
> [...]
    > chciałem z jednego z tych kont wykonać przelew natychmiastowy (czego
    > akurat stamtąd nigdy nie próbowałem robić, stąd niespodzianka, o której
    > za chwilę). Interfejs użytkownika na stronie przelewu pozwala tam na
    > wybranie jednej z 3 opcji: "Przelew zwykły", "Express Elixir" i
    > "Sorbnet". Na początku mogłem się swobodnie przełączać między nimi, ale
    > po wypełnieniu wymaganych pól danymi do przelewu nagle opcje 2 i 3
    > wyszarzyły się, pozostawiając mi jedynie możliwość wykonania zwykłego
    > przelewu (podjąłem kilka prób, efekt zawsze ten sam).

    W mbanku można. Przynajmniej tak się wydaje.
    Ale
    -na początku jest tylko zwykły elixir,
    -jak wybiore konto własne, wpisze rachunek odbiorcy i kwotę, to sie
    pojawia Express Elixir do wyboru.

    -ale jak wybiore zdefiniowanego odbiorcę ... to juz nie mogę wybrać
    konta oszczędnosciowego.

> [...]
    > zwróciłem na to uwagi). W tym momencie mnie olśniło, że w żadnym z tych
    > 2 banków nie mam konta osobistego, i że może jest coś na rzeczy. Czy
    > zaobserwowany efekt jest normalny, wynika z jakichś ograniczeń
    > technicznych, i w każdym banku przelew natychmiastowy jest możliwy tylko
    > z konta podstawowego, albo przynajmniej jego wykonanie wymaga posiadania
    > takowego?
    >
    > Dla mnie to nowość, a wujek Google jakoś milczy na ten temat, więc pytam
    > tutaj - wykryłem ciekawy przypadek brzegowy czy "oczywistą oczywistość"?

    Chyba jednak zdecydowanie nie taka oczywistosc.
    Rachunek jak rachunek - czemu nie miałoby się dać zrobić szybkiego
    przelewu.

    No chyba, ze nie dodali ceny w cenniku, i czujny program nie pozwoli
    :-)

    J.