    From: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Powstrzymac polecenie zaplaty
    Date: Mon, 15 Dec 2003 20:01:40 GMT
    Sender: g...@p...onet.pl@v20-s1.itpp.pl

    On Mon, 15 Dec 2003 20:51:17 +0100, "sinc@interia"
    <s...@i...nie.net> wrote:

    >Witam
    >Wie ktos moze jak wyglada procedura powstrzymania
    >wykonania przez bank polecenia zapłaty na rzecz TPSA
    >bo pajace z komunikacji wystawili mi fakture
    >zawyzona o ponad 300 zł a nie chce ich sponsorowac na święta
    >TPSA zareguje na reklamacje za 2 tygodnie a do tego czasu
    >kasa juz zejdzie i nie zwrócą jej raczej więc pewnie bede odliczał przez
    >2 michy :((
    >Pozostaje wiec nie dać skurczybykom tylko jak to zgłosic w banku?

    Jesli to faktycznie polecenie zaplaty, a nie jakies dziwadlo typu
    zlecenie stale ze zmienna kwota, to sa dwa wyjscia:

    - przed data platnosci: idziesz do banku i mowisz: dzien dobry,
    odwoluje zgode na obciazanie rachunku dla kontrahenta pajace z
    komunikacji. prosze podpisac, dziekuje. TPSA probuje wykonac PZ a bank
    odpowiada a kuku - nie ma zgody.
    skutek - dzialanie stale. aby znow zaczelo funkcjonowac musisz
    ponownie udzielic zgody w przyszlosci
    - po dacie platnosci - w ciagu 30 dni idziesz do banku i mowisz -
    dzien dobry, prosze o odwolanie polecenia zaplaty dokonanego przez
    pajacow z telekomunikacji. normalny bank zwraca ci kase na rachunek od
    razu, nienormalny po kilku dniach. oba nie zadaja zadnych pytan (a
    przynajmniej nie powinny) i odbieraja sobie kase z konta pajacow z
    telekomunikacji
    skutek - dzialanie jednorazowe. pajace z komunikacji ponownie moga
    obciazac twoj rachunek (a ty ponownie odwolywac).

    PG