    From: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Placimy komorka
    Date: Thu, 22 Aug 2002 19:27:01 +0000 (UTC)

    Fergus <f...@N...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > " Ro" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message
    Ceny
    > mall
    > czy
    >
    > A cola w automacie w CedarPoint kosztuje 2,5 dolara i ludzie jakos ja
    > kupuja...
    > W tym oczywiscie mlodziez...

    W zamknietych rozrywkowych miasteczkach typu Six Flags etc. mozesz zaplacic
    i 5 dolarow za puszke sody czy butelke zwyklej wody. Co prawda wtedy
    procentowo te 17 centow to znacznie mniej ale nadal pozostaje sama zasada
    placenia dodatkowej prowizji. :)

    Jezeli zaczeto by pobierac 17 centow prowizji od gotowki to sprzedaz
    gotowkowa przestala by byc popularna i tak samo byloby jezeli zaczeto by
    pobierac dodatkowe oplaty i prowizje powiedzmy od uzywania kart debetowych
    lub kredytowych to nie bylyby one tak popularne w wielu krajach. :)

    Poza tym wszystkie inne popularne formy platnicze staly sie zawsze popularne
    tylko wtedy kiedy nie tylko nie ma oplat i prowizji ale sa jakies dodatkowe
    znizki i incentywy do uzywania tego srodka platniczego.

    Popularnosc urzadzen takich jak "speedpass" czy "easypass" stosowanych do
    placenia na niektorych stacjach benzynowych czy do placenia za platne
    autostrady (ostatnio mozna tym zaplacic w okienkach niektorych McDonaldow)
    zawsze zaczyna sie od jakiejs promocji, znizek cen i innych incentyw.

    Jezeli placisz powiedzmy koledze za piwo obojetnie czy iles tam centow czy
    dolarow uzywajac powiedzmy popularny PayPal serwis ze swojej komorki to tez
    nie placisz zadnych dodatkowych oplat czy prowizji. Kto chcialby nawet
    uzywac komorki jezeli za kazdym razem placac komus np. poprzez PayPal
    placilbys 17 centow prowizji??? Serwis liczylby setki lub tysiace
    uzytkownikow a nie miliony i zamiast poltora miliarda dolarow to eBay
    zaplacilaby wtedy tylko moze poltora miliona dolarow. :)