    From: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Placimy komorka
    Date: Thu, 22 Aug 2002 15:05:09 +0000 (UTC)

    AMRA <a...@a...com> napisał(a):

    > Hej, hej - piszesz o USA, a cala sprawa dzieje sie przeciezx w Szwajcarii.
    > Co do oplat pobieranych - czy nikt nire skrzysta - nie jestem do konca
    > przekonany do twojego sceptyzmu. W Warszawie jest cos takiego jak Wapark -
    > placisz SMSem za parkowanie (wczesniej ladujesz sobie konto). I chociaz
    > kazde parkowanie to dodatkowy wydatek 2 SMSow - ja nagminnie korzystam.

    Co do uslugi to rczej trudno byc sceptykiem poniewaz uslugi platnicze
    komorka istnieja w takiej czy innej formie od lat. Identyczne uslugi
    dzialaja od pewnego czasu w krajach skandynawskich. Co ja stwierdzam to
    tylko fakt ze jakiekolwiek prowizje beda zawsze powaznym minusem i wiele
    ludzi nie z braku 17 centow lecz z samej zasady nie bedzie uzywac tego typu
    uslugi.

    Z drugiej strony komorka moze byc idealnym urzadzeniem platniczym ale
    potrzebne sa ogolnie przyjete standarty pozwalajace na szerokie zastosowanie
    tej formy platniczej universalnie. Zreszta ja osobiscie przypuszczam ze
    komorki stana sie powaznym urzadzeniem platniczym na rowni popularnym z
    kartami platniczymi i firma czy firmy ktorym uda sie wprowadzic tego rodzaju
    oplaty na szeroka skale zostana dobrze wynagrodzone przez rynek.