    From: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Placimy komorka
    Date: Thu, 22 Aug 2002 06:23:08 +0000 (UTC)

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "krab" <d...@n...mam.konta.i juz> napisał w wiadomości

    > O ile obok jest automat z Pepsi na monety...;-))

    > O czym mowisz?
    > Przeciez tam nalezy tylko _zadzwonic_ na nr widniejacy na automacie, zeby
    > dokonac zakupu.

    Z prowizjami tego typu to napewno niewielu uzytkownikow sie znajdzie. Ceny
    roznych napoji wachaja sie od 35 centow do dolara w pobliskikm shopping mall
    wiec dla tych najtanszych prowizja wynosilaby prawie 50 procent. Watpie czy
    dzieci i mlodziez na ktora nastawia sie te uslugi bedzie chciala placic
    prowizje tego typu? Jezeli cokolwiek to mlodzi ludzi z reguly potrafia
    lepiej policzyc wlasnie tego typu drobne pieniadze.

    Poza tym wchodzi tez w rachube sprawa legalnosci prowizji. Byc moze jest to
    mozliwe do zastosowania w niektorych mniejszych krajach ale w glownych
    rynkach swiatowych jest niemozliwe pobieranie dodatkowej prowizji z powodu
    roznych form platniczych. W USA istnieja prawa federalne i szereg stanowych
    ktore zabraniaja pobierania dodatkowych prowizji z uwagi na rozne formy
    platnicze.

    Aby sie przyjely na skale swiatowa to ewentualnie tego typu uslugi platnicze
    musza byc bezprowizyjne dla uzytkownika tak samo jak uzywanie kart
    kredytowych czy innych platniczych nie naraza uzytkownika na dodatkowe
    prowizje czy oplaty.

    Inne dotychczasowe popularne systemy platnicze takie jak PayPal nie
    pobieraja zadnych dodatkowych prowizji za oplaty komorka w zwyklych
    personalnych kontach wiec tez trudno jest sobie wyobrazic aby jakiekolwiek
    inne uslugi platnicze z dodatkowymi oplatami mialy szanse na rozwoj.