    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pekao SA - jak wyłączyć 3DS?
    Date: Fri, 2 Jan 2015 15:00:48 +0100

    Użytkownik "janek z pola" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:m83r14$qed$1@speranza.aioe.org...

    > Bzdura. 3d-secure jest wpięte między systemem informatycznym VISA a
    > systemem
    > informatycznym instytucji (zwykle jest to - jak sądzę - bank) który dla
    > danego zakresu numerów kart płatniczych odpowiada na zapytania o możliwość
    > obciążania danej karty. Jeżeli instytucja ma zapisane, że dla danej karty
    > jest aktywne 3d-secure, to przekazuje takie info do systemu
    > informatycznego
    > VISA. Następnie VISA przekazuje to info do punktu handlowego z którego
    > nadeszła próba obciążenia. Potem nie wiem do końca co się dzieje, ale
> [...]

    Od ilu czynników zależy tak naprawdę czy transakcja jest z 3DS czy nie?
    Banku (zmuszanego lub nie przez "władzę"), konkretnego typu kart, konkretnej
    karty, klienta, sklepu?...

    Na stronie http://www.skarbiec.biz/banki/wbk/3d_secure.htm napisano
    "Warunkiem skorzystania z usługi 3D-Secure jest :
    - ze strony banku - wydanie [...]
    - ze strony klienta - posiadanie [...]
    - ze strony sklepu internetowego - udostępnienie możliwości takiej
    identyfikacji."
    Czyli sklep może nie zażądać 3DS czy to od sklepu nie zależy?

    Dyktat KNF-u narzuca wprowadzenie 3DS od lutego 2015. Rozumiem dla kart
    wydanych przez banki zarejestrowane w Polsce?
    Czy to oznacza blokadę wszystkich płatności (zdalnych) bez 3DS na "polskich"
    kartach?

    Do obsługi kart udało się wreszcie dodzwonić, przez telefon się nie da - w
    oddziale.
    Jako, że nie jestem użytkownikiem "bankowości elektronicznej" ma przyjść SMS
    z hasłem do wklepania w okienko. Bo inaczej grozi logowanie... Po kilku
    minutach kosultacji z innymi pracownikami - SMS podobno za darmo. A i tak w
    najbliższym oddziale Pekao SA nie udało się załatwić (skojarzyć nr komórki z
    nr
    karty?) - pracownik tłumaczył, że to 1. taki przypadek i nie wie jak to
    zrobić, poza
    tym brak czasu (30 grudnia). I że toto były oddział BPH (a co u licha za
    różnica?!).
    Aby wyłączyć płatności bezstykowe odesłano mnie do infolinii...

    Arek