  • Data: 2002-12-16 10:53:15
    Temat: Re: PKOBP - czyli IBAN/NRB inaczej
    Od: "Van GoGush" <G...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jezeli nie jestem do czegos zobowiazany to nie oznacza ze mam to miec w ..
    > ."glebokim powazaniu" a tak robia banki, chociaz algorytm jest ten sam

    To tak jak bym od dzisiaj powiedział ze nie przyjmuje od dzisiaj faktur na
    bialym papierze a tylko na zielonym a inni maja sie do tego dostosowa , a
    niech sie dowiedza ze ja tak robie bo mam 30 % rynku.
    Koszty przygotowania/zmiany systemow informatycznych do kazdego banku sa
    ogromne , jesli algorytm zostal przygotowany w taki sposob to nie sadze aby
    ulegl zmianie.
    Na 100% systemy byly przygotowane do analizy wowczas gdy bank odbiorcy jest
    w ostrej (lub opcjonalnej) kontroli NRB (PKOBP nie jest) , banki na 100%
    zaplacily ciezkie piniadze za dostosowanie systemow do przyjetych zasad (26
    znakow).
    Nie sadze ze ktos wie co zrobi PKOBP czy bedzie zmieniac swoje numery czy
    nie , nikt nie poniesie kosztow na taka niedogodnosc i IMO jest to problem
    PKOBP bo to do klientow wlasnie PKOBP pieniadze nie beda docieraly.
    Podobna sytuacje mialem z BZWBK gdzie moje skladki (CU) zostalu odrzucone bo
    bank przygotowuje sie do NRB od nowego roku a ja wysylalem na stary
    (obowiazjacy rachunek). Oczywiscie zrobilem im awanture ze po pierwsze
    odrzucili moj przelew , po drugie nie pinformowali o zmianie rachunku - pani
    z infolinii dlugo kajala sie przedemna ze bank mowil ze bedzie przyjmowal
    itp itd.

    pzdr