eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPKO Inteligo i radosne złego początki › Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
  • Date: Wed, 16 Mar 2005 20:25:55 +0100
    From: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
    References: <d18kvc$mbb$1@news.elsat.net.pl>
    <6...@n...onet.pl>
    <s...@n...tkb.pl> <42385895$1@news.vogel.pl>
    <d19n5t$pit$1@news.elsat.net.pl> <d19n84$nll$1@inews.gazeta.pl>
    <d19nde$pjo$1@news.elsat.net.pl> <d19nhm$oou$1@inews.gazeta.pl>
    <d19qck$prs$2@news.elsat.net.pl>
    In-Reply-To: <d19qck$prs$2@news.elsat.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 81.168.157.4
    X-Original-NNTP-Posting-Host: 81.168.157.4
    Message-ID: <4238879b$1@news.vogel.pl>
    X-Trace: news.vogel.pl 1111000987 81.168.157.4 (16 Mar 2005 20:23:07 +0100)
    Lines: 27
    X-Authenticated-User: mrluck
    X-Complaints-To: U...@n...vogel.pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.vogel.pl!not-for-m
    ail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:340621
    [ ukryj nagłówki ]

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Ja naprawdę nie przesadzam i uważam, że to, co postuluje Łukasz nie ma
    > żadnego sensu.

    Ja tam niczego nie postuluję. To było tylko nawiązanie do poprzedniego
    posta. :)

    Czy takie coś zwiększyło by bezpieczeństwo? Któż to wie... :) Mam
    wrażenie, że w pewnych momentach mogłoby nawet zmniejszyć. Dla
    przykładu: mamy sesję z bankiem, a jakiś wredny typ urządza atak typu
    man in the middle. Po wpisaniu kodu wysyła on do naszej przeglądarki
    jakąś informację o błędzie po czym sam realizuje własną transakcję na
    tym kodzie jednorazowym. Teraz:
    Scenariusz 1: bank pyta o ten sam kod 2 razy - przy próbie powtórzenia
    operacji od razu widać, że coś jest nie tak bo jeśli nasz kod został
    wykorzystany to pytanie o kolejny będzie dla nas sygnałem, że jednak
    jakaś operacja została wykonana.

    Scenariusz 2: bank nie pyta 2 razy o ten sam kod - przy próbie
    powtórzenia dostajemy pytanie o kolejny. A co się stało z poprzednim?
    Nie wiadomo i może byc problem z ustaleniem (bo działalność wrednego
    typa wcale nie musi być tożsama z jakąś operacją w historii rachunku -
    może to być np. odblokowanie kanału dostępu, który później będzie użyty
    do niecnych celów).

    Pozdrawiam!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1