  • Data: 2016-03-16 21:16:16
    Temat: Re: PBS Ciechanów - oświadczenie o rezydencji podatkowej
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/16/2016 1:34 PM, Marcin D wrote:

    > Ja dostałem takie oświadczenie do wypełnienia od KBC TFI. Oczywiście zagrozili, że
    "zgodnie z ustawą FACTA zablokują dostęp do rejestru, jeśli tego nie odeślę do
    1.12.2016...

    dokopałem sie

    Dziennik Ustaw
    Poz. 1647 z 2015 roku

    Wpiszcie fatca (FATCA, nie FACTA bo to cos innego) w isap to wam wyjdzie
    i ustawa i rozporzadzenia.

    Poczytajcie sobie samą ustawę z ciekawości.
    Polska wersja jest tłumaczeniem angielskiej.
    Zobaczcie jak inaczej ona brzmi niz polskie ustawy i jak precyzyjnie
    określa działania które należy podjąć i sankcje za ich niewykonanie.

    Ustawa dotyczy nie tylko kont bankowych ale równiez funduszy
    emerytalnych i ubezpieczeń.

    W USA kara za niezgłoszenie w terminie posiadania rachunków za granicą
    sięga 100 tys dolarów a uniknięcie kary to raczej tylko jak ktoś
    nieprzytomny w szpitalu leżał.

    W dzienniku ustaw 1712 / 2015 o wykonywaniu Umowy FATCA
    w art 19 jest zapis.

    4. W żądaniu, o którym mowa w ust. 1, raportująca polska instytucja
    finansowa informuje posiadacza rachunku, że w przypadku nieotrzymania
    wymaganych oświadczeń przed upływem 12 miesięcy od dnia wejścia w życie
    ustawy rachunek finansowy zostanie zablokowany.

    6. Raportująca polska instytucja finansowa jest obowiązana do blokady
    rachunku finansowego, jeżeli w terminie 12 miesięcy od dnia wejścia w
    życie ustawy nie otrzymała w odniesieniu do tego rachunku oświadczenia
    wskazanego w żądaniu, o którym mowa w ust. 1.

    Wiec wyjdzie na to ze papierek trzeba "oświadczyć pod karą" i odesłać.