    Date: Sat, 14 Sep 2013 22:16:39 +0200
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odpowiedzialność osoby udzielającej kredytu

    W dniu 2013-09-14 21:29, Kamil Jońca pisze:

    > Ile razy musiałeś dochodzić jakichś pieniędzy przez sąd. Gdy dłużnik
    > "wyprowadził się"?
    > KJ

    Nigdy. Nie powierzam pieniędzy/wartości byle komu.

    Ile razy powierzyłeś komuś znaczącą sumę (bądź produkt/usługę o
    znaczącej wartości na kredyt) nie zapisując jego danych poza nazwiskiem?
    Jeśli regularnie bywasz wierzycielem, to albo drobne straty wliczasz w
    koszta, albo starannie dokumentujesz dane dłużnika przy kwotach znaczących.

    Już tu kiedyś pytałem za co komornik bierze pieniądze. Nie doczekałem
    się odpowiedzi. Jeśli za nic, to dlaczego tej egzekucji nie może wykonać
    wprost wierzyciel podpierając się nakazem sądowym?

    Jeśli jako wierzyciel powierzasz sprawę komornikowi i on za coś bierze
    pieniądze, to powinien również dopilnować bezbłędności i za coś
    odpowiadać. Jeśli są wątpliwości, to sprawy ma nie brać, bo zostanie
    ukarany. Podobnie, jak notariusz, choć w teorii.

    > PS. nie żebym uważał obecne przepisy za rewelacyjne. Ale na razie mam
    > wrażenie, że większym problemem jest niemożność odzyskania swoich
    > pieniędzy, niż opisywane szeroko błędy w działaniu komorników (czy nawet
    > nie ich a wierzycieli)

    A mnie się wydaje, że powszechniejsze jest wyłudzanie nienależnych
    wierzytelności na zasadzie "w 20% się uda, bo ktoś będzie wolał mieć
    spokój, albo się zagapi i nie wniesie sprzeciwu", niż problemy
    _rozsądnych_ wierzycieli.

    Wrażenia zaś mam takie, że chmary prawników - absolwentów płatnych
    uczelni bez krzty etyki, nie wspominając już o moralności czy honorze,
    panoszą się niczym chwasty zajmując i wyjaławiając każdą niechronioną
    piędź pola.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.