    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Obliczanie raty kredytu hipotecznego w PKOBP
    Date: Wed, 21 Jan 2009 16:07:48 +0100

    "Jaszek" <s...@g...com> wrote in message
    news:gl753l$g3s$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Szukam sposobu czy wzoru w jaki obliczana jest rata kredytu w PKO BP.
    > Chodzi o kredyt hipoteczny z ratami stałymi.
    > Sama wysokość raty jest porównywalna z danymi otrzymanymi z kalkulatora
    > kredytowego
    > np. ze strony http://www.money.pl/banki/kalkulatory/kredytowy/
    >
    > Mam jednak wątpliwości co do wysokości poszczególnych części raty tj.
    > kapitałowej i odsetkowej.
    >
    > Dla wspomnianego kalkulatora dla kredytu 300 000 zł na 30 lat
    > oprocentowanie 7%
> [...]

    zadłużenie spada co miesiąc o rate kapitałową.
    odsetki naliczone sa od faktycznego zadłużenia miesięcznego i długości
    miesąca w dniach ( są miesące 31, 30 i 28 dniowe).
    a rata spłacana ma być stała wiec siła rzeczy cześć kapitałowa "zmienia
    sie".
    Nie wiem do konca czy to jest "wszystko" co ma na to wpływ... ale moze
    przybliży problem.

    george