    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OT Re: Czy odejście Belki oznacza krach walutowo-giełdowy?
    Date: 06 Jul 2002 18:21:55 +0200

    "AMRA" <a...@a...com> writes:

    > Spoko luz. Tylko odroznij sytuacje PO wojnie.
    > Mzoe inne statystyku przytoaczysz - ilosc studentow ze wsi. Zmalala,
    > zwiekszyla sie?? Tak sie dziwnie sklada, ze _jednak_ kieddys bylo mozliwe
    > pojechania do miasta na studia, teraz jakos nie.

    Bzdura. Znam wiele przypadkow, w ktorych teraz tez jest mozliwe.
    I rodzice wcale nie sa bardziej bogaci od innych.

    Inna sprawa, ze sam fakt wyslania dzieci na studia wcale nie znaczy,
    ze owe dzieci musza studia skonczyc - zwlaszcza, jesli nie sa specjalne
    zdolne lub _zwlaszcza_ jesli "tak w ogole" nie chce im sie studiowac.
    To tez obserwacje praktyczne.

    Niestety nie wiem jak wygladalo to kiedys, wiec tu porownania nie mam.

    > Problem nie jest w tym, ze bylo dobrze a teraz jest zle. Cywilizacyjnie i
    > ekonomicznie - jest lepiej - tylko zauwaz, ze z transformacji nie wszyscy
    > skorzystali. A juz najmniej skrzystali Ci, ktorzy byli motorem przemian.

    Skorzystali wszyscy, ktorzy:
    - nie byli wtedy u wladzy itp.
    - maja teraz prace (jakakolwiek).

> [...]
    > przedstawiała się następująco: poniżej minimum socjalnego, czyli w sferze
    > zagrożenia ubóstwem żyło 50, 4% ludności, poniżej minimum egzystencji, czyli
    > w obszarze skrajnego ubóstwa znajdowało się 5,4% populacji, natomiast
    > poniżej tzw. relatywnej linii ubóstwa (czyli na poziomie połowy przeciętnych
    > wydatków gospodarstw domowych) - 15,3% ludności. Około 2 mln ludzi żyjących
    > w skrajnej biedzie i około 6 mln żyjących w biedzie relatywnej (których
    > wydatki wynoszą mniej niż 50% przeciętnych wydatków rodzin) - to
    > najogólniejsza charakterystyka ilościowa obecnej biedy w Polsce.

    Tylko co daje Ci tu porownanie do przecietnych wydatkow rodzin? Nic.
    Kiedys wszyscy (no, prawie) mieli g*, wiec prawie nikt nie mial
    mniej niz przecietnie. Teraz przecietna sie podniosla, i to wszystko.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator