  • Data: 2002-07-08 13:44:39
    Temat: Re: OT Czy odejście Belki oznacza krach walutowo-giełdowy?
    Od: "blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "z0rr0"
    > [...]
    > Kawa Super kosztowała 40zł/100 g. (....)
    > Czyli kawa teraz ponad 20-krotnie tańsza niż kiedyś.

    i mnie biednego studenta stac bylo na poczatku lat 7x na codzienna kawe w
    kawiarni
    - porownujac z dzisiejszymi czasami moglbym pic 40 kaw dziennie przez caly
    miesiac co daje ok 800 kaw. Żeby twoja teza mogla byc prawdziwa to dzis kawa w
    kawiarni musialaby kosztowac 1 lub 2 zlote (nie wiem ile kosztuje bo juz nie
    chodze do kawiarni).

    > A jaka była kiedyś jakość kawy? Cytuję (j.w):
    > "Kawa - bardzo deficytowy towar w trudnych czasach. [...] Czasami w kawie
    > trafiały się kamienie"
    >
    > Może i piłeś tanią kawę. Ale czy to była na pewno kawa? Bo jeśli kawa i tania
    > to na pewno nie w PRL.

    pilem jedyną marke jaka występowała czyli "Extra Select" w ziarnach świeżo
    paloną - w Supersamie przy placu Unii byla palona i na miejscu lub w barku obok
    mielona.

    gdyby oprocz ziarem byly kamienie to chyba by sie nie zmielila - zadnej cykorii
    tez tam nie bylo z oczywistych wzgledow.

    > Dlaczego w Polsce kawę parzono w szklankach? Profesor Janusz Czapiński
    > twierdzi, że w szklance łatwiej jest ocenić, jak wysoko sięgają fusy, a przez
    > to jak szczodry jest ten, kto nas kawą częstuje.

    wtedy w Polsce expressy do kawy w kazdym barku kawowym staly i mozna bylo sobie
    wypic kawe z taka iloscia wody z jaka chciales.
    A w szklance to sie parzy kawe w domu z lenistwa
    *** blad ***