    From: filip lach <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Co po Grecji- realnie...?
    Date: Wed, 24 Feb 2010 21:54:08 -0800

    MarekZ pisze:
    > Raczej przeciw. Zaleta euro to dla mnie szansa na stworzenie przeciwwagi
    > dla USD i perspektywa, że kiedyś będziemy mogli jako Europa sobie robić
    > takie jaja z reszty świata jak obecnie robi sobie Nasz Obrońca Przed
    > Terroryzmem. Natomiast praktycznych korzyści bieżących dla gospodarek
    > państw to raczej widzę mniej niż wad. Wspólna waluta byłaby super
    > sprawą, gdyby państwa strefy prezentowały z grubsza jednorodny poziom
    > rozwoju. Skoro tak nie jest i na to się nie zanosi, w moim odczuciu tak
    > duża strefa euro jest skazana na upadek.
    Stany zjednoczone nie są jednorodne gospodarczo, znajdują się w różnych
    fazach cyklu gospodarczego i jakoś sobie radzą. Nie mówię, że dobrze,
    ale jakoś to funkcjonuje. Dlatego uważam, że w problemy poszczególnych
    gospodarek europejskich też nie powinny zagrozić Euro.
    Mamy pierwszy kryzys, który może doprowadzić do wypracowania
    ponadkrajowych mechanizmów polityki gospodarczej, czego jestem zwolennikiem.