    From: filip lach <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Co po Grecji- realnie...?
    Date: Wed, 24 Feb 2010 16:22:10 -0800

    Valdi pisze:
    > "Michal_Ko" news:hm425a$do7$1@nemesis.news.neostrada.pl
    >
    > Ale te poglądy są od lat... tylko tak się składa, że zwykłych ludzi nikt się
    > o zdanie nie pyta. Decyzje podejmują idioci rządzący danym krajem.
    > euro nie gwarantuje ochrony przed nadmiernym zadłużaniem (patrz Grecja) itp.
    > trzeba powiedzieć jasno, że ten kilkuletni eksperyment polityczny
    > (ekonomicznym raczej tego nazwać nie można) nie wypalił... ile jeszcze
    > podogorywa, sztucznie podtrzymywany przy życiu aż w końcu padnie na swój
    > komuszy pysk? Nie mam niestety pojęcia. Liczę na to, że nastąpi to przed
> [...]
    Myślę, że obecne najeżdżanie na Grecję i medialne pompowanie jej
    problemów jest próbą przysłonięcia innego problemu. W marcu, bądź
    kwietniu Kalifornia musi zrolować 20 mld USD długu (podobna kwota jak
    Grecja). Kalifornia już płaci na swoich obligacjach prawie 6% rocznie,
    mimo, że oficjalne stopy w US są poniżej 1 %. Jeśli długu nie uda się
    zrolować (co jest możliwe!) to stan Kalifornia czeka oficjalne
    bankructwo (wszystkie inne triki księgowo finansowe zostały już
    wykorzystane). Zadłużenie stanu Kalifornia to jakieś 85 miliardów
    dolarów, jeśli doliczyć długi innych jednostek budżetowych i
    samorządowych, przekracza 500 miliardów dolarów. I cały hype mediów
    jeżdżących po Grecji jako członku systemu Euro służy według mnie
    przykryciu problemów Kalifornii. Bo jeśli zbankrutuje Kalifornia (bądź
    odmówi honorowania swoich zobowiązań) to system dolarowy po raz kolejny
    zostanie poważnie nadszarpnięty.
    A Kalifornia tak jak i Grecja wystąpić ze swojego systemu walutowego
    teoretycznie nie może.