    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: OFE - rachunek maklerski ???!!!
    Date: Thu, 4 Feb 2010 17:57:59 +0100

    "haze" <a...@t...net.pl> wrote in message news:hke4g0$srv$1@news.onet.pl...
    > jakieś uwarunkowania prawne ?
    >
    > bo już się zastanawiałem nad założeniem OFE :D

    jest pare problemów technicznych / prawnych.
    Rozumiem że chciałbyś prowadzić OFE w którym każdy ma "swoj" rejestr
    aktywów:
    akcji, obligacji, gotówki i dokonuje operacji samodzielnie w ramach swojego
    rachunku
    a OFE jest parasolem nad tymi pojedynczymi "kontami" członków.

    Art. 64.

    3. Powierzenie zarządzania aktywami funduszu wymaga zezwolenia organu
    nadzoru.
    Organ nadzoru udziela zezwolenia, jeżeli jest to zgodne z interesem członków
    funduszu oraz gdy podmiot zewnętrzny daje rękojmię należytego zarządzania
    aktywami funduszu (!!!). W zakresie zarządzania aktywami funduszu, do
    podmiotu
    zewnętrznego stosuje się odpowiednio przepisy art. 204 ust. 1 pkt 3, ust.
    2-9, art. 204a ust. 1, 2 pkt 3, ust. 3-8 i art. 204b.

    (raczej nie dostaniesz takiego zezwolenia bo musiałbyś udowodnić że każdy
    kowalski / członek nadaje sie do zarządzania "aktywami")

    Art. 99.
    1. Składki wpłacane do funduszu oraz otrzymane wypłaty transferowe są
    przeliczane
    na jednostki rozrachunkowe.

    (problem techniczny w obejściu ustawy)

    Art. 173. (cały) o średniej stopie zwrotu.

    no i tu najgorsze, - jesli kowalscy podejmą złe decyzje to Ty dopłacisz
    niedobór z własnych środków - powodzenia

    george
    P.S. Osobiście uważam że taki OFE byłby dobry dla mnie jako członka...
    straty wyrównasz mi Ty jakbym zrobił sobie kuku.