    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Numery seryjne banknotów - czy są unikalne?
    Date: Tue, 26 May 2020 11:56:20 +0200

    Użytkownik "Stan75" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 16 lipca 2004 15:25:56 UTC+2 użytkownik MB napisał:
    > No właśnie. Czy każdy banknot ma unikalny numer seryjny, czy też
    > numer
    > wydrukowany na nim oznacza jedynie serię z jakiej on pochodzi, a
    > więc wiele
    > banknotów może mieć ten sam numer? Wypłaciłem dzisiaj kasę z
    > bankomatu PKO
    > BP i otrzymałem m.in. dwie setki prosto "spod igły". Z ciekawości
    > porównałem
    > numery seryjne i okazuje się że są identyczne.
    >
    >Ciekawostka i gratka dla numizmatyków - sprzedam 50 szt. banknotów
    >100 złotowych kolejno numerowanych. Szczegóły w ogłoszeniu:
> [...]
    otow-100-zlotowych-kolejno-numerowanych

    Ladny post wykopales - 16 lat.

    Tym niemniej ... numery powinny byc chyba unikalne.
    Jesli dostal dwa takie same z jednej emisji, to cos tu chyba nie tak
    bylo.

    Mam pewne watpliwosci co do serii - te "nowe" banknoty wprowadzone
    pare lat temu maja serie od A.
    Pewnie sie pokryja ze starymi ... choc stare dosc szybko wypadaja z
    obiegu.
    No i oba rodzaje sa odroznialne.
    Tym niemniej mam stary banknot serii Y, czyli chyba im sie numerki
    skonczyly i trzeba powtarzac.

    No tak ... mamy 2 litery i 7 cyfr. Niby starcza na jakas horendalna
    ilosc banknotow, ale ... 7 cyfr to raptem 10 mln.
    W 100zl to tylko miliard.
    A w obiegu mamy ponoc 200mld zl i 2 mld banknotow roznych nominalow.
    To sie nam literki koncza.
    A jesli prawdą jest, ze banknot wytrzymuje 3 miesiace w obiegu, to
    trzeba te numerki wielokrotnie powtarzac.

    Ciekawe jak sobie radza - maja jakies dodatkowe tajne numery ?
    IMO - powinni zamawiac partiami i numery w partii/serii powinny byc
    unikalne, ale moze jakos poszli na latwizne.

    No i to jest problem Polski ... a jak to wyglada w swiecie Euro ?
    Tam problem jakby wielokrotnie wiekszy.

    To chyba Ci, co sie w sledzenie banknotow bawią, glupote robia ...

    J.