    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <w...@g...com>
    Subject: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    <5a16cb5b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <ova09n$9hh$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <ovbonr$5ib$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Sun, 26 Nov 2017 17:26:23 +0100

    On 2017-11-26, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Z deklaracjami masz oczywiscie racje - zapomniałem ze od jakiegos czasu
    > tak jest.

    Od zawsze tak było. PUE to system głównie informacyjny, w którym możesz
    dodatkowo zawnioskować o parę rzeczy ew. umówić wizytę.

    > Ale to w takim razie mozemy wziac inny system - mamy edeklaracje.
    > I tutaj juz VAT-7 wiekszosc musi wysyłać co miesiac lub co 3-miesiace.
    > Czy dorobienie do edeklaracji dodatkowej funkcji ktora podczas wysyłania
    > deklaracji wyrzuciłaby informacje o nowym rachunku byłoby twoim zdaniem
    > bardzo kłopotliwe?

    Czy jest ustawowy obowiązek korzystania z systemu eDeklaracje?
    Jaki procent przedsiębiorców korzysta z systemu?
    Od 10 lat prowadzę DG i kilka spółek a jeszcze ani razu nie
    skorzystałem z tej zajebistej funkcji, bo deklaracje wysyła
    za mnie księgowa. Oczywiście nie korzystając z tego eDeklaracje
    desktop, bo ma takie możliwości zintegrowane w innym systemie.

    I w sumie nie znam nikogo kto ma księgową i korzysta z eDeklaracje
    do wysyłki VAT-7. Jak na razie cały czas proponujesz rozwiązania,
    które z założenia nie obejmą wszystkich płatników.

    > W jakim sensie ze od przyjecia jest płatnik?
    > Nie wiem czy wiesz ale wiekszosc osób Płatnikiem deklaracji nie wysle bo
    > tam jest potrzebny podpis kwalifikowany.

    Ta większość o której mówisz:
    a) nie potrzebuje płatnika (nie ma też obowiązku)
    b) korzysta z księgowych, bo jest taniej niż samemu się babrać

    > Jakos autorzy nie pomysleli zeby epuap do płatnika lub odwrotnie
    > dostosować.

    Ależ oczywiście. Taka prosta wizja świata. :)

    > W jakim sensie techniczna?

    As in "walidacja". Sprawdzana jest poprawność strukturalna dokumentu,
    a nie jego zawartość merytoryczna. Jak zapiszesz 25 zamiast 21, to
    system Cię przepuści, bo wpisałeś odpowiedni typ danych.

    > Ty mowisz koszty, ja mowie: dobre zarzadzanie.

    No to mamy dobre zarządzanie. Poinformowano obywateli, większość
    skutecznie, a system jest pomocniczy i nie trzeba się przejmować
    jego integracją "na już".

    ^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > A kto powiedział ze musi być do centrum?

    Przeczytaj podkreślone i zastanów się mocno.

    > Skoro mozliwy do zautomatyzowania to trzeba to było zrobic przed
    > wysyłką...

    No przecież to zrobili.
    Ty myślisz, że te listy to przygotowywała Pani Jadzia z ZUS,
    na drukarce atramentowej i śliniła koperty językiem?

    > Spokojnie mamy tyle pracujacych w ZUS.
    > Po prostu jeden dzien im wypadnie z pracy.

    OMG jak Tobie brak wyobraźni.

    > O kurde, co za ciemnogród, juz mamy ponad 30% prowadzacych DG w Polsce
    > bez dostepu do neta...?

    Jezu, wyjedź poza Warszawę.

    > Zacznijmy od tego ze załżenia sa do dupy bo imo 90% po prostu wejdzie na
    > strone eskładka i odczyta numer.

    Nie. 90% dostało list.
    Reszta to Twoje gdybologia i widzimisiowanie.

    > Oczywiscie ze znaczna czesc robi to wtedy kiedy robi to ich ksiegowa...
    > Ile znajdziesz osób w Polsce ktora w erze koniecznosci wysyłania co
    > miesiac JPK bedzie prowadziła DG samodzielnie?
    > Dostaja kwitki od ksiegowej i robią przelewy.
    > Ksiegowe tez bez neta działaja?

    Od księgowej dostajesz wysokość składki, a nie zlecają za Ciebie
    przelewy.

    > W sensie TV?

    Nie. Facebook. Nie każdy ma Facebook.
    Nie każdy używa Facebooka do celów zawodowych.
    Nie każdy ma mail firmowy powiązany z Facebookiem.
    itp. itd.

    Generalnie nie zaproponowałeś ani jednego rozwiązania które byłoby
    tańsze i bardziej skuteczne niż list.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com