  • Data: 2019-01-18 12:45:33
    Temat: Re: Lombard
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wbrew pozorom sytuacja oderwania całego bloku od spółdzielni jest znacznie prostsza,
    bo w kupie siła.
    Koło mojego domu są takie stare osiedla, gdzie widać, że była spółdzielnia, a już jej
    nie ma, każdy blok ma wspólnotę oraz osobną działkę - poszatkowane jest mocno, a
    nadwyżki zwrócili do miasta.
    Która to "oszczędność" powoduje teraz, że im dogęszczają.

    Stricte biorąc wspólnoty się nie "zakłada", ona powstaje sama z mocy prawa z chwilą
    wyodrębnienia pierwszego lokalu w budynku. Tzn. właśnie niekoniecznie budynku, a w
    jakiejś zamkniętej inwestycji, która może być całkiem spora.
    Np. poprzednie mieszkanie miałem we wspólnocie, która miała dwa budynki stojące na
    trzech działkach. Jeden budynek miał 555 mieszkań i 4 poziomy garażu, drugi 220
    mieszkań i tylko 2 poziomy garażu - więc część z tych 220 mieszkań w drugim budynku
    miała garaże w pierwszym.

    Rodzice (teraz już siostra) mają mieszkanie w inwestycji spółdzielnianej z końca lat
    90-tych - jeszcze po staremu "spółdzielcze własnościowe".
    Ale też oglądałem mieszkanie z inwestycji innej spółdzielni z lat 2000-nych, gdzie
    już sama spółdzielnia wydzieliła działkę i sprzedawała lokale wydzielone - i
    wspólnota jest od tej spółdzielni niezależna.

    Więc jak się oddziela cały blok to zapewne zostanie dla niego założona oddzielna
    księga wieczysta i wydzielona działka.
    Ale jak jedno mieszkanie? W sumie nie widziałem nigdy KW całej spółdzielni - wszystko
    mają w jednym?