    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyty a podejscie bankow
    Date: 21 Mar 2003 03:09:27 +0100

    "Mirek \(Nicos\)" <n...@N...gazeta.pl> writes:

    > Secundus.
    > Bzdura jest zachecanie i sugerowanie przez wszelkiej masci ekspertow,
    > doradcow kredytowych, przedstawiciel bankow by utrzymywac z bankiem kontakt
    > w razie problemow finansowych i zagrozeniu splat. Tak robilem i co mi to
    > dalo??? Nic bo nawet taka opinia wystawiana przez banki nie ma zadnego
    > wplywu, gdyz zawsze jest wazniejsza informacja, ze w splacie kredytow
    > wystepowaly opoznienia.

    Bo Ty chcesz wziac kredyt. To niestety normalne, ze banki chetniej
    kredytuja osoby, z ktorymi nigdy nie bylo problemu.

    Natomiast utrzymanie kontaktu z bankiem moze pomoc o tyle, ze bank
    - np. po kilku niezaplaconych ratach - nie postawi Ci komornika pod
    drzwiami.

    Pomysl jak sam bys sie zachowal wzgledem swoich dluznikow. Czyzby inaczej?

> [...]
    > Kolejna idiotyczna sprawa - akceptujac z bolem rzeczywistosc zapytalem w
    > bankach, w ktorych mi odmowiono udzielenia kredtow, czy splacajac przez
    > kolejne 0,5 roku regularnie i bez opoznien moge liczyc na pozytywne
    > rozpatrzenie wniosku kredytowego. Odpowiedz jedna - NIE bo byly opoznienia w
    > przeszlosci. Proponuja mi wziecie nowego kredytu (kto mi moze takowego
    > udzielic to juz nie mowia), ktory przez okres 6 miesiecy bedzie obslugiwany
    > prawidlowo i wowczas moge zwrocic sie do nich ponownie. Nie bedzie
    > najmniejszego problemu z udzieleniem mi kredytu. IDOTYZM

    Czy ja wiem? Procedury musza byc, bo inaczej bylyby same przekrety
    (pracownikow).
    Nie mozesz np. wziac kredytu zabezpieczonego lokata? Jasne jest, ze
    Twoja wiarygodnosc na tym zyska, bo a) dasz zarobic bankowi na roznicy
    kredyt - lokata b) masz w ogole srodki na zalozenie lokaty.
    Pewnie moze byc mala suma.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator