    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny - refinansowac czy negocjowac?
    Date: Sun, 7 Nov 2004 14:14:21 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@213.238.70.171.adsl.inetia.pl

    > że nie tylko GE podnosi raty a każdy inny bank również. (LIBOR ; WIBOR)
    > Masz to napisane napewno w warunkach ogólnych, jak już to wszystko
    > policzysz to podziel się tym na grupie bo my z żoną już prawie zęby
    > zjedlismy na szukaniu dobrego kredytu mieszkaniowego i mimo że kredyt
    > będzie na teścia (emerytura) to z siedmiu banków tylko GE nam nie
    > doliczył 2% do kredytu (ubezpieczenie od utraty pracy) w GBG
    > próbowaliśmy się nawet kłócić dlaczego wliczają ryzyko utraty pracy
    > i otrzymalismy odpowiedz że tak musi być.
    > Dla mnie to paranoja żeby emeryt mógł stracić prace :)
> [...]

    Ja właśnie jestem w trakcie przenoszenia kredytu z Millennium (USD) do BZ
    WBK (EUR). W Millennium miałem marżę 3%, a w BZ WBK jest 1,5%. Przy
    przenoszeniu kredytu brak prowizji za przyznanie. Oferta walutowa BZ WBK ma
    pewne wady (tylko raty malejące, tylko Euro do 30 lat, brak CHF). Dla mnie
    ma jednak też poważne zalety. Przy mniejszym oprocentowaniu pierwsza rata
    malejąca wychodzi prawie taka sama jak w Millennium przy ratach równych.
    Ponadto do udziału własnego BZ WBK zalicza koszty notarilane sądowe i koszty
    urządzenia. Dzięki temu udział własny jest większy i mniejsza marża banku.
    Jeszcze zobaczym jak będzie z formalnościami...