    From: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Krata kredytowa dla żony - jaka najlepsza?
    Date: Sun, 23 Feb 2003 18:55:01 +0100

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>
    napisał w wiadomości news:b354nc$j3g$1@news.polbox.pl...
    > <f...@w...pl> wrote in message
    >
    > Używam, jestem zadowolny :-) IMHO atrakcyjniejsza i z lepszym
    ubezpieczniem
    > (mam limit pow. 4k) niż BZBWK.

    KK VC BZ WBK - główną ja i dodatkową żona - używam od prawie 2 lat
    (nie mając tam ROR-u), od kilku miesięcy KK VC Multibanku (tylko
    główną). Na pewno kartą Multi kilkakrtotnie płaciłem w Internecie
    (Enter, Helion - z autoryzacją on line), kartą BZ WBK chyba kiedyś też,
    ale już dokładnie nie pamietam. W sumie więc trudno mi jeszcze ze mówić
    o tej drugiej, ale pierwszą poznałem już dość dobrze (co miesiąc co
    najmniej kilkanaście płatności, na razie tylko w kraju). Osobiście nie
    doznałem afrontu ze strony Multi, ale pojawiało się na tym forum wiele
    głosów (żali) kandyddatów do karty, że Multi nie przyznało kredytu, mimo
    że (a może właśnie dlatego, że) inne banki przyznały bez zastrzeżeń. W
    każdym razie ja kłopotów nie miałem, mimo że mam 2 limity kredytowe i
    kartę BZ WBK (choć jestem w tej uprzywilejowanej sytuacji, że jestem
    "mundurowy", czyli "budżetowy", co pewnie ma duży wpływ na ocenę
    stabilności zatrudnienia). Kłopot z płatnością miałem do tej pory tylko
    2 razy: jednym razem "panienka" w Realu nie wsuwała karty do czytnika
    jak należy, drugim razem starsza pani w aptece w ogóle nie za bardzo
    wiedziała, jak zrealizować płatność. Jak widać kłopty te były niezależne
    od samej karty :-)
    Przydatność i użyteczność bydwu kart w zasadzie można by ocenić
    jednakowo, a diabeł tkwi w szczegółach:
    - BZ WBK jest (było) bardziej przyjazne w procedurze przyznania i
    podwyższenia kredytu;
    - podgląd operacji przez Internet jest czytelniejszy i pełniejszy w BZ
    WBK (w Multi na www nie znalazłem terminu spłaty karty - samemu trzeba
    sobie policzyć wg dnia zestawienia albo liczyć na zestawienie
    papierowe);
    - co do ubezpieczenia - nie pamiętam warunków BZ WBK (jak brałem kartę
    ubezpieczenia jeszcze nie było), ale wg tego co przeczytałem na pbb, to
    tu rzeczywiście punkt dla Multi;
    - za to jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to mimo szumu robionego przez
    Multi, dla Kojota nadal chyba jedną z najbezpieczniejszych kart jest KK
    BZ WBK, a ten facet wie co mówi;
    - nie chcę próbować tego z Multi, ale w BZ WBK jak przegapiłem termin i
    spłaciłem zadłużenie 1 dzień po terminie (z brakiem spłaty kwoty
    minimalnej), to już po naliczeniu odsetek i prowizji za brak spłaty
    kwoty minimalnej, na mój wniosek anulowano jedną z tych opłat.
    Dwóch kart na raz (kredytowych) na dłuższą metę utrzymywał nie będę,
    chyba że w ramach promocji za połowę ceny, jeśli więc przyjdzie mi
    zrezygnować z którejś, to raczej z Multi.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl