    From: "Marcepan" <b...@t...maila>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konto dla starszej osoby
    Date: Tue, 25 Dec 2012 03:05:38 +0100

    > Proszę o poradę jakie konto wybrać dla osoby starszej która jest w tym
    > momencie w domu opieki.
    > Chodzi o przelew renty na to konto - wcześniej nie było potrzebne bo
    > listonosz przynosił kasę.

    Jeśli jesteś opiekunem prawnym rencisty to nie ma przeszkód by renta
    przychodziła na konto opiekuna (Art. 130 ust. 2 ustawy o emeryturach i
    rentach). Jeśli nie jest ustanowiony opiekun prawny to nie ma możliwości by
    np. renta rodzica przychodziła na konto dziecka.

    > - założenie konta zdalne - najlepiej jak przyślą papiery do wypełnienia, a
    > my im odeślemy podpisane
    > (nie chcę kuriera który mi wisi nad głową)

    By uniknąć oszustw, rencista musi mieć wcześniej konto w jakimś banku,
    inaczej konieczna jest weryfikacja danych dowodu osobistego np.przez kuriera

    > darmowa wypłata z okienka

    Tylko z upoważnieniem i dowodem osobistym rencisty

    Dom opieki zabierze do 70% renty i tą część ZUS będzie przelewać na konto
    DPS na podstawie umowy z rencistą, resztę renciście może dostarczać np
    listonosz.
    Jeśli rencista założy konto do którego upoważni np. Ciebie to pamietaj że
    upoważnienie działa jedynie do śmierci głownego posiadacza. Wszystkie wpłaty
    na to konto typu renta za miesiąc w którym nastąpiła śmierć lub zwrot
    nadpłaty podatku zostaną zablokowane do czasu przeprowadzenia postępowania
    spadkowego.