  • From: "jonasz" <j...@p...na.grupe.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konta firmowe, ktory bank ?
    Date: Sun, 9 Dec 2007 19:36:42 +0100

    jos wrote:

    > Szukam banku ktory zaoferuje mojej firmie:
    > - najnizsze oplaty za prowadzenie rachunku pln i waluty

    takie rzeczy sie negocjuje :-) zalezy jak duza jest firma

    > - najnizsze oplaty za przelew walutowy za granice w UE

    jw :-) teoretycznie najnizsze ceny ma ING - 5 PLN
    ale przy odpowiedniej zachecie inne banki tez moga zejsc do podobnej granicy

    > - dobre kursy wymiany walut - kurs negocjowalny od jak najnizszej kwoty -
    > max 10 tys Euro

    zwykle granica to wlasnie 10.000 EUR lub USD, tylko w citi mozna kupowac bez
    jakiejkolwiek granicy (ale tylko via internet)
    zalezy ile jest waluty w miesiacu/roku, gdyz taryfy uklada sie przy okolo 1%
    spread :-), wiec sobie policz

    > - niska oplata za przelew zagraniczny zwykle powyzej 5 tys Euro

    jw ING

    > - dokonywanie zakupu waluty oraz przelewow zagranicznych przez internet-
    > za jak najmniejsza oplata

    zaden bank nie udostepnia internetowych zakupow waluty z kursami
    negocjowanymi w Polsce - oprocz citi (spread 40 pips)
    gotowe rozwiazanie mial bph, ale nigdy nie zostalo wprowadzone w zycie
    (fuzja i te sprawy)
    jak fima jest wieksza mozna to robic przez oddzialy zagraniczne bankow
    obecnych w polsce (np abn amro wymaga otwarcia rachunku w londynie, chyba
    podobnie danske)

    > - niskie oplaty za przelew krajowy

    co to jest niska oplata? stawka wyjsciowa to nawet 2-3 pln, banki niechetnie
    schodza ponizej 1 pln (mowa o bankowosci korporacyjnej)
    zalezy ile tych przelewow mialo by byc w roku

    > Szukam waszych opini co polecacie i dlaczego?

    ja tam nic nie polece, tylko powiem, ze cenniki dla firm majacych
    kilkanascie mln obrotow rocznych negocjuje sie indywidualnie
    generalnie polecam rozmowe z przedstawicielami bankow i okreslenie co jest
    najwazniejsze

    > Acha dobrze byloby zeby bank mial sporo oddzialow w Wawie.

    ale po co? chyba ze masz duzo obrotu gotowkowego