    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Date: Fri, 06 Apr 2012 10:51:06 +0200

    XXL wrote:

    > Z braku zainteresowania uczestników forum tematami giełdowymi, spółkami,
    > kursami walut itp. stawiam pytanie retoryczne pośrednio dotyczące
    > przyszłości gospodarczej i stanu finansów publicznych w Polsce.
    >
    > O dłuższego czasu postuluję, żeby najbardziej aktywni "ultraliberałowie" z
    > tego forum m.in. Endriu, sys29, totus oraz od dawna nie piszący na forum
    > Dieter założyli nową formację ultraliberalną, której zadaniem będzie
    > wprowadzenie w Polsce ultraliberalnego raju na wzór np. Singapuru.
    >
    > Czy koledzy podjęliście już jakieś działania w tym kierunku?

    Partia to jest reprezentacja środowisk o określonych poglądach. Partia
    liberalna w Polsce to bardziej niż niszowa organizacja. W Polsce mieszkają
    ludzie, którzy w swojej większości nie szanują poglądów innych od swoich.
    Oczekują, że wszyscy inni będą myśleli tak jak oni. To w sprawach
    światopoglądowych. W gospodarce większość spodziewa się, że państwo wszystko
    robi najlepiej i wszystko się od państwa należy. W Polsce "liberał' to
    obelga. Hasło "Niech ludzie użyją wolnej woli i zadecydują sami o sobie"
    jest obierane jako wynarodowienie i likwidacje państwa. Przy tej okazji
    podnoszony jest argument, że wszyscy jesteśmy kretynami i jakby dać nam
    wolność to wszyscy najpierw byśmy się zaćpali potem pozabijali. Słowem tylko
    najwyższa biurokracja państwowa jest na tyle mądra by wiedziała lepiej co
    dla nas jest dobre. W Polsce sami siebie traktujemy jak dzieci. Słowem. Moim
    zdaniem zadaniem partii nie jest wychowywanie współobywateli tylko ich
    reprezentowanie. Wychowywanie obywateli czyli ich hodowla to zadanie jakie
    sobie stawia Kościół Katolicki.
    Partia liberalna w Polsce nie ma sensu bo nie ma kogo reprezentować.
    Towarzystwo 50 osób o poglądach zbliżonych do liberalnych to za mało.
    Liberalizm sam w sobie nie jest celem. Jak dla mnie celem powinno być
    zadowolenie z własnego życia. Takie zadowolenie w najwyższym stopniu
    deklarują w Europie Duńczycy. W Danii nie ma gospodarki liberalnej. Sprawy
    światopoglądowe są postawione bardziej liberalnie niż w Polsce ale nie
    drastycznie bardziej. Poza wszystkim ja jako liberał szanuję wolę
    niewolnika, że dalej chce być niewolnikiem. Wyzwalanie niewolnika na siłę to
    pogwałcenie poglądów liberalnych w najwyższym stopniu. Niewolnik musi chcieć
    być wolny. W Polsce ten fenomen nie występuje w wystarczającym natężeniu by
    partia liberalna miała sens. Nie ma tu chętnych na wolność i
    odpowiedzialność.