  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kasa mieszkaniowa - Co po zakonczeniu oszczedzania?
    From: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>
    Date: 10 Mar 2004 17:31:36 +0100

    " Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in
    news:c2n89u$l8m$1@inews.gazeta.pl:

    /ciach.../

    > Oszczedzam w KM Pekao SA. Ostatnia rate wplace w pazdzierniku tego
    > roku. Wydawalo mi sie, ze w listopadzie bede mogl wyplacic pieniadze
    > (ewentualnie starc sie o kredyt), a wynika z tego, ze trzeba czekac
    > 2-3 miesiace - a czy mozna "zamowic" wyplate trzy miesiace przed
    > wygasnieciem umowy i poprosic o przelanie/wyplate calej kwoty
    > nastepnego dnia po zakonczeniu 3 letniego oszczedzania?

    Nie, "zamowic" mozna w pierwszym dniu po wygasnieciu umowy. Jesli jednak
    podeprzesz sie jakims papierem ze spoldzielni mieszkaniowej czy cos (nieco
    glupie, prawda ? w koncu chcesz zabrac _swoje_ pieniadze) i napiszesz
    podanie do dyr. kasy to zalatwisz to pewnie w miesiac.

    > I drugie pytanie: jak wyglada cala procedura wyplaty i przeznaczania
    > srodkow na cele wymienione w odpowiedniej ustawie? Rozumiem, ze banku
    > nie interesuje co zrobie z tymi pieniadzmi, prawda?

    Podczepie sie ze swoim pytaniem. Zakladajac, ze oszczedzanie konczy sie w
    tym roku - kiedy ustawowo najpozniej mozna przeznaczyc zgromadzone srodki
    na cele okreslone w umowie, aby nie stracic ulgi podatkowej ?

    Pozdrawiam,
    Wojtek