    From: " Karolew" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kasa mieszkaniowa - Co po zakonczeniu oszczedzania?
    Date: Wed, 10 Mar 2004 15:23:49 +0000 (UTC)

    Marcin <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > A czy ktos bylby tak mily i podzielil sie swoja wiedza dotyczaca kas
    > mieszkaniowych.
    > Oszczedzam w KM Pekao SA. Ostatnia rate wplace w pazdzierniku tego roku.
    > Wydawalo mi sie, ze w listopadzie bede mogl wyplacic pieniadze (ewentualnie
    > starc sie o kredyt), a wynika z tego, ze trzeba czekac 2-3 miesiace - a czy
    > mozna "zamowic" wyplate trzy miesiace przed wygasnieciem umowy i poprosic o
    > przelanie/wyplate calej kwoty nastepnego dnia po zakonczeniu 3 letniego
    > oszczedzania?
    Nie daj Boze zeby ci wyplacili pod koniec roku! Pamietaj, ze to co wybierzesz
    z kasy musisz wydac do konca roku w ktorym wybrales. Najlepiej przedluz umowe
    do stycznia.

    > I drugie pytanie: jak wyglada cala procedura wyplaty i przeznaczania
    > srodkow na cele wymienione w odpowiedniej ustawie? Rozumiem, ze banku nie
    > interesuje co zrobie z tymi pieniadzmi, prawda?
    > A czy pozniej musze gdzies tlumaczyc sie co zrobilem ze srodkami z KM, czy
    > po prostu Urzad Skarbowy wyrywkowo sprawdza niektore osoby?
    Bank prowadzacy Kase ma obowiazek informowania US, ze wyplaciles. Poza tym
    przeciez odliczasz wplaty w PIT, wiec najpozniej po roku zauwaza ze
    przestales odliczac - a wiec skonczyles oszczedzac.

    Mozna nie wydac na cele mieszkaniowe pod warunkiem ze scedujesz umowe z kasa
    np. na dziecko. Ono nie ma juz prawa do odliczen, ale tez nie musi oddawac
    tego co Ty odliczyles jesli nie wyda pieniedzy z kasy na cele ustawowe.

    Karolew