eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKarty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala? › Re: Karty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala?
  • Data: 2007-03-30 05:17:57
    Temat: Re: Karty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala?
    Od: Rafał J. Czekała <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Karol Żwiruk wrote:
> [...]
    > zawarta na karcie, (domyślasz sie zapewne że na pasku lub chipie z którym
    > terminal POS ma styczność). Natomiast faktem jest że terminal POS ma w tym
    > przypadku także wiele do powiedzenia. Jeżeli karta wymaga autoryzacji
    > PINem zać terminal nie posiada pin-pada to posiadacz karty zostanie
    > poproszony o złożenie podpisu na tzw. slipie. Podobnie może być w drugą
    > stronę. Zdarzyło mi się, będąc w Rosji, płacić kartą Citibanku (to cud że
    > kiedyś nadałem i znałem PIN) gdzie zostałem poproszony o podanie właśnie
    > kodu PIN. Był to jedyny raz gdy płacąc kartą Citka wpisywałem PIN. Tak

    Heh - po prostu jestem w posiadaniu "ciekawej" karty, której bank twierdzi,
    że kod PIN jest niepotrzebny (SygmaBank->Mastercard) i się zastanawiam, co
    by było jak by mnie terminal poprosił o podanie PIN ;-) Co prawda nigdy się
    to jeszcze nie przytrafiło, ale co wtedy? Mam co prawda drugą (a nawet
    trzecią ;-)) kartę w zanadrzu - ale moja żona już ma tylko to dziadostwo z
    SygmaBanku...

    > natomiast jeżeli Twoje pytanie dotyczyło w którym miejscu na pasku jest to
    > zapisane, to pewnie nie uzyskasz odpowiedzi :)

    No ładnie... Aluzju paniał ;-)

    RJCz