  • Data: 2003-11-02 19:21:05
    Temat: Re: Karta płaska, karta tłoczona i żelazko
    Od: "poilkj" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "pozostaje autoryzacja żelazkiem"
    praktycznie niespotykane, urządzonko, na którym kładziesz kartę, potem
    papierek i przejeżdzasz takim ciężarkiem, który na papierku odbija ci numer
    na karcie.
    Oczywiście numer musi być wypukły, czyli musisz mieć kartę wypukłą, czyli
    tłoczoną.
    W Polsce żelazko widziałem raz.
    W Stranach spotkałem się z sytuacją, że jak padło połączenie z centrum kart,
    to pani położyła na karcie zwykłą kartkę, odbiła kartę za pomocą ołówka,
    dopisała kwotą i na tym się podpisałem.
    Nie było problemu.

    , "płaska do kitu, wybierz tłoczoną"
    płaska ma numer płaski (nie tłoczony, wypukły), karty visa elektron, meastro
    w dużej mierze.
    Przeznaczone do użytku tylko elektronicznego.

    A wypukłe, to ta reszta, większość mastercard, visa (nie elektron) i inne
    które mają wypukły numer.