  • Data: 2008-05-21 13:16:22
    Temat: Re: KK - gdzie? tanio i bez zasw.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" g0v0e3$1p3$...@n...news.neostrada.pl

    > Wprawdzie to nie grupa *.sci, ale co tu za herezje uprawiasz? :-)

    Nie herezje!! Porównaj szybkość światła fioletowego i czerwonego w szkle.
    Różnica tej szybkości doprowadza do dyspersji -- właśnie za chwilę jadę,
    aby złowić ;) dla siebie okulary, bo mam na nosie ponad pięcioletnie soczewki. :)

    No i szybkość jakiegokolwiek światła w próżni czy w metalu jest większa niż
    szybkość jakiegokolwiek światła w izolatorach -- na przykład w wodzie czy szkle. :)
    Te różnice z kolei widać w postaci łamania się (; niepsychicznego ;) światła na
    granicy ośrodków o różnej gęstości optycznej -- na przykład na granicy
    woda-powietrze. :)

    -=-

    Bylibyśmy ślepi, gdyby szybkość światła była stała. :)

    -=-

    No i najciekawsze, choć kontrowersyjne. ;)

    Prędkość (dla mnie) w odróżnieniu od szybkości jest wektorem
    (szybkość jest skalarem) a nikt mnie skutecznie nie przekona
    do tego, że absolutnie każdy promyk światełka jest równoległy
    względem pozostałych lub jakoś inaczej równoległy. ;) Nie dość,
    że można zaświecić latarkami nierównoległe (i zazwyczaj tak się
    świeci) to na dodatek można zakrzywiać takie światełka. :)

    --