  • Data: 2007-08-30 14:51:30
    Temat: Re: Jak to jest z tymi PINami????
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Mhm. Pomyśl, jesli przy kasie w sklepie klient podpatrzy PIN, a przy
    > wyjściu z tego sklepu kartę Ci ukradnie, to kiedy zauważysz żę:
    > 1. Nie masz karty
    > 2. Nie masz kasy na koncie
    > 3. Masz kredyt do wysokości limitu?
    Dlatego nie używam kart z pinemi i nigdy się nie skuszę.
    Z dużym prawdopodobieństwem w tym sam dniu, albo za chwilę przy
    nastepnych zakupach.
    A przy karcie, którą mam, bank przejmuje na siebie transakcje do 48
    godzin przed powiadomieniem ich o kradzieży.

    > Zdecydowanie bezpieczniej. Łatwiej ukraść.

    Pomyśl. Jeśli gdzieś w restauracji w bankomacie sklonują ci kartę, to
    kiedy dowiesz się o tym, że nie masz kasy na koncie.
    Dopiero wtedy kiedy zdziwiony odmową autoryzacji spojrzysz na stan konta
    lub zobaczysz wyciąg.
    Co będzie zdecydowanie później niż zorientowanie się, że karty nie masz
    fizycznie w portfelu.

    Złodziej kart nie kradnie kart dla samego plastiku. Wiec po co to robi i
    ma do tego narzędzia. Zdecydowanie jest mu łatwiej sklonować kartę niż
    ją fizycznie ukraść.