  • Data: 2019-10-25 21:50:26
    Temat: Re: Idealna zawrotność
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-25 o 15:30, Andrzej Kłos pisze:

    > Prosument "magazynuje" w sieci el.-en. Koszt = 20% - oddajesz do sieci
    > 100, pobierasz 80. W rozliczeniu chyba rocznym.

    Energetycy "kochają" tych prosumentów tak samo jak energie z wiatraków;)
    - pojawiam się i znikam :D

    Gdzieś czytałem o projekcie wykorzystania aut elektrycznych do
    magazynowania takiej energii :D i odbierania z nich w nocy lub godzinach
    szczytu (gdy stoją w garażu i nie jeżdzą) - oczywiście do określonego
    poziomu, co by nie "uglebić" furki.
    Pomysły pojawiają się różniaste włącznie z grzaniem zbiornika płynnej
    soli, który w nocy jest studzony poprzez turbinę parową (to akurat działa)
    bodajże gdzieś w Californi na farmie solarnej /lustra/