    From: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Hm... ciekawy sposob platnosci "online"
    Date: Sun, 29 Sep 2002 22:46:26 +0200

    > Znajomy chcial zamowic jakas ksiazeczke od nich i napotkal
    > na taki oto formularz zamowienia. Nalezy wypelnic danymi
    > (w tym oczywiscie numer karty platniczej), podpisac sie
    > pod tym i przefaksowac. Pyta sie mnie czy to bezpieczne
    > - nie za bardzo wiem jako, ze nie ma centrum autoryzacji,
    > nie jest to takze transakcja IO/TO (a moze jest TO?) no
    > ale fizycznej obecnosci karty nie ma.

    Jest to jak najbardziej standardowa forma (czesto uzywana w Stanach). W
    zasadzie - IMHO - jest to MO. Z drugiej strony CVV... troche zbyt duzo
    danych.

    > Co radzicie - zaufac i wyslac czy dac spobie spokoj?
    > zalezy mu na tej publikacji :-((

    Dokladnie tak, jak w kazdym innym przypadku placenia karta za pomoca
    jakiegos medium. Jesli chce placic, to najlepiej taka karta, gdzie bez
    problemu bedzie mogl zareklamowac transakcje (w razie czego)...

    Pzdr,

    M.