    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Google Pay inny nr karty na potwierdzeniu
    <7...@g...com>
    <d47jmnsuo8fo$.1n5gwc2zqpf9n.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <p4nz06wxfeot$.13r0ve094ribu$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <m...@i...localdomain>
    <qu89bodw3nbg$.tp54nmc2m5ae$.dlg@40tude.net>
    Date: Mon, 27 Mar 2023 12:52:25 +0200

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > pendrive mniejszy od kartki i długopisu.
    > Ale film Firewall pamietasz? Mozna i bez USB :-)

    Nie oglądałem. Można - ale trudniej.

    > System był w miare bezpieczny i bez tych kluczy.
    > Moze wcale nie tak łatwo oszukac ...

    To nie jest kwestia "może" - wiadomo jak jest.

    > No - na początku sa tajne.
    > A kiedys przestają ... albo i nie ...

    Z punktu widzenia ew. oponenta, pewnie tak. Natomiast z punktu widzenia
    użytkownika algorytmu, każde inne założenie to myślenie życzeniowe.

    > Tylko jak ma byc mnogość kluczy - bo okresowo zmieniane, i kazdy bank
    > ma swoje - to czemu nie zrobic od razu losowych?

    No właśnie.

    > P.S. Paszporty z chipem - jest to jakos zabezpieczone?
    > Odczytac sie daje bez hackerki.

    Tak ma być. Kartę też można bez problemu odczytać. Inną sprawą jest to,
    co dokładnie można odczytać.

    > Ale jakąs weryfikację prawdziwości bym dał ... i co - każdy kraj co
    > roku klucz zmienia i część jawną publikuje?

    Jakoś tak.
    --
    Krzysztof Hałasa