    From: "Kovolski" <k...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Funkcja depozytowa bankomatu
    Date: Sat, 30 Apr 2005 10:13:13 +0200

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:d4vcaq$qc4$1@news.elsat.net.pl...

    > Czyli najlepiej byłoby, gdyby od klienta nie wymagano wypełniania
    > czegokolwiek, jeżeli po prostu chce wpłacić na swoje konto. Wypełniać
    > może, ale wtedy, gdy chce z gotówką zrobić cokolwiek innego.
    >
    > W jaki sposób odbywa się "powiązanie". Kod kreskowy, numeryczny, czy
    > może jeszcze inny sposób?
    >
    > I czy mówisz też o PKO BP? :-)

    > A mogę poprosić o wskazanie palcem? Bo ja naszukałem się sporo i mam
    > wrażenie, że PKO BP w ogóle nie zależy na rozpopularyzowaniu tej
    funkcji...

    Witam..Bardzo krótko :-)
    1.Czyli najlepiej byłoby, gdyby od klienta nie wymagano wypełniania
    > czegokolwiek, jeżeli po prostu chce wpłacić na swoje konto. Wypełniać
    > może, ale wtedy, gdy chce z gotówką zrobić cokolwiek innego.

    Stwierdzenie wydaje mi się nie trafione. Mówimy o bankomacie i do tego się
    ograniczamy a tu identyfikacja = PIN KOD + karta czyli zasada ,,coś
    wiesz-coś masz" znasz pin code wypłacasz masz $, i znasz PIN CoDe wpłacasz
    cash..na swój rachunek. Są oczywiście minusy ..brak konkretnego pokwitowania
    rozwiąże to cash recycler który automatycznie rozpozna banknoty. Wpłaci pan
    kwote x.. urządzenie wyświetla komunikat Wpłaciłeś kwotę X pieniądze są
    prawdziwe....Po pana akceptacji nastąpi wydruk potwierdzenia zaksiegowanie
    operacji i auomatyczne przek gotówki do przegródek z gotówką która jest
    wypłacana.Jeśli urządzenie nie wyświetli prawidłowej kwoty wpłaty nie
    akceptuje pan tranzakcji dokładnie te pieniądze ktore pan przed chwilą
    wpłacił wracają.. Jeśli wpłaci pan np fałszywy banknot pana karta zostaje
    zatrzymana...i musi pan skontaktować się z bankiem...Widziałem działanie
    tego urządzenia i naprawde mi zaimponowało szczególnie w zakresie
    rozpoznania banknotów.
    2. W jaki sposób odbywa się "powiązanie". Kod kreskowy, numeryczny, czy
    > może jeszcze inny sposób?

    Powiązanie najogólniej na podobnej jak przy wpłacie ...KARTA posiadacza X..
    PIN CODE = przypisany nr rachunku=Właściwe koperta i odp zapis w systemie
    informatycznym banku.Że osoba X dokonała dep o godzinie x w kopercie x...
    Szczegóły techniczne były kiedyś na
    http://www.wincor-nixdorf.com/internet/pl/Products/C
    ashSystems/CashDeposit/i
    ndex.html
    Ale teraz strona jest nie aktywna.

    3. Co do PKO B.P przyznaje sie że na przestrzeni tych paru miesiecy usuneli
    faq tej i innych funkcji.Bo w odp sekcji nie znalazłem juz
    informacji..Przepraszam nie wiedziałem że tak klasyczne el serwisu mogą być
    usuniete.

    Pozdrawiam.
    Marcin Kowalski
    SGH