  • Data: 2005-06-07 17:06:06
    Temat: Re: Fundusz emerytalny - zmiana
    Od: "Pete" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    p...@p...fm.no-spam.invalid wrote:

    > Witajcie,
    >
    > ostatnio przysłuchiwałem się rozmowie, którą prowadził agent
    > ubezpieczeniowy (broker ?). Mówił, że opłaca się co jakiś
    > czas (kilka lat ?) zmienić fundusz emerytalny [FE], np. z tego
    > dobrze stojącego na trochę gorszy. Moja (jednak nikła) wiedza
    > na te tematy podpowiada mi że to nieprawda.
    >
    > Czy możecie się wypowiedzieć na ten temat ? Czy, jak mi się
    > wydaje, ten broker "tworzył" sobie rynek pod zmiany FE
    > (no bo dostaje jakąś prowizję od zdobycia nowej osoby dla funduszu).
    >
    > przemol

    Być może chodziło mu o tzw. minimalną wymaganą stopę zwrotu
    http://www.knuife.gov.pl/fundusze/rynek/metodologia.
    shtml

    Swego czasu jedno z OFE musiało uzupełnić swoim członkom rachunki do
    wymaganego minimum. I przejście do takiego OFE w odpowiednim czasie pozwalało
    "załapać się" na to wyrównanie pomimo stażu (np 1 miesiąc) w tym OFE.

    Pete