    From: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Eurobank juz we wrzesniu
    Date: 23 Jun 2003 13:03:16 +0200

    alexy napisal:

    > No tak, ale co z Lukasem? Powstanie Eurobanku oznacza, że Łukasiewicz chce
    > zrobić fuzję nowego ze starym czy co?

    ponizej troche historii
    pozdrawiam,
    Grzegorz

    Tytuł: Mariusz Łukasiewicz wychodzi z Lukasa
    Źródło: Puls Biznesu
    Data: 2002-11-05
    Autor: Agnieszka Morawiecka

    Treść:
    Mariusz Łukasiewicz, założyciel Lukasa, wkrótce ostatecznie rozstanie się
    ze spółką. Pod koniec roku spółka LOOK Finansowanie Inwestycji wchłonie
    dział inwestycji pośrednika kredytowego. Zostanie też właścicielem Banku
    Społem.

    Jeszcze w tym kwartale Mariusz Łukasiewicz, twórca i były główny
    akcjonariusz Lukasa, lidera na rynku pośredników kredytowych, przejmie
    jego dział inwestycji kapitałowych i włączy go do spółki LOOK Finansowanie
    Inwestycji, której jest 100-proc. właścicielem. Połączone podmioty ruszą
    pełną parą pod koniec roku i będą de facto akcjonariuszami Banku Społem
    oraz Banku Wschodniego.

    Transakcja przejęcia przez Mariusza Łukasiewicza części spółki Lukas
    wynika z umowy twórcy wrocławskiego pośrednika z jego obecnym
    właścicielem, francuskim Credit Agricole, dotyczącej podziału Lukasa. Tym
    samym Mariusz Łukasiewicz definitywnie rozstaje się z instytucją, której
    był założycielem i głównym akcjonariuszem.

    - Dział inwestycji kapitałowych jest częścią Lukasa, stanowiącą
    równowartość 2,015 tys. jego akcji. Dla uproszczenia procedury podziału
    postanowiłem przejąć go i połączyć z funkcjonującą już spółką LOOK
    Finansowanie Inwestycji - mówi Mariusz Łukasiewicz.

    Akcje Lukasa należące do Mariusza Łukasiewicza ulegną likwidacji, co
    spowoduje obniżenie kapitału zakładowego Lukasa z 662,6 tys. zł do 521,9
    tys. zł. Z kolei kapitał zakładowy LOOK Finansowanie Inwestycji wzrośnie z
    500 tys. zł do 600,7 tys. zł w związku z emisją ponad tysiąca nowych akcji
    wartości 100 zł każda. Akcje tej emisji obejmie Mariusz Łukasiewicz.

    LOOK Finansowanie Inwestycji jest na razie w początkowej fazie istnienia i
    rozmachu nabierze dopiero po przejęciu kontroli nad 75 proc. akcji Banku
    Społem.

    Nowy akcjonariusz Banku Społem czeka na zgodę Komisji Nadzoru Bankowego na
    przejęcie banku, w którym kontrolę sprawuje zarząd komisaryczny. Społem
    zostanie dokapitalizowany 40 mln zł, co zwiększy jego fundusze własne do
    65 mln zł.