    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Date: Fri, 11 Jan 2002 01:39:04 +0100

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:slrna3s7cq.1fg.kjonca@kjonca.kjonca.bogus...

    > Hmm, a czytałeś Ty regulamin swojej karty ?

    A kto podpisuje umowe nie znajac jej? Co takiego, czego ja nie wiem,
    zauwazyles w Regulaminie mojej karty?

    > Owszem, nie może żądać, ale w przypadku gdy mu nie pokażesz to nie musi
    > Ci nic sprzedać.

    Raczej ja nie musze kupowac u niego ;). Sprzedawca co najwyzej moze nie
    zakceptowac formy platnosci. Ciekaw jestem na jakiej podstawie mialby mi
    odmowic sprzedazy gdybym chcial zaplacic gotowka?

    Eh, rece mi juz opadaja w kolko to samo. Prosze o pokazanie mi podstaw
    prawnych do spisywania numeru dowobu osobistego lub jego sprawdzania
    [ogladania].

    Prosic o pokazanie dowodu moze tylko bezczelny i glupi sprzedawca. Dlaczego?
    Po pierwsze dlatego, ze tylko zdenerwuje tym klienta. Byc moze juz ten
    czlowiek nigdy nie zrobi u niego zakupow [pisal o tym juz dzis Wojtek,
    pisalem i ja, odnosnie EURO, tam nie kupujemy ;)]. Ale byc moze jakis
    merchant ma w nosie takich klientow, wiec jest jeszcze druga rzecz,
    prawdopodobnie wazniejsza dla sprzedawcy.
    Mimo, ze sprawdzi komus dowod, a podpis na slipie i karcie bedzie rozny, w
    przypadku reklamacji posiadacza bedzie musial zwrocic pieniadze. To wynika
    wlasnie z tego dzisiejszego przykladu. I dziwi mnie, ze wiele osob nie moze
    tego zrozumiec. Powtorze jeszcze raz.
    Najwazniejszy jest PODPIS [wylaczajac przypadki gdy uzywamy PIN-u], jezeli
    on bedzie niezgodny ze wzorem, mimo sprawdzenia dowodu, paszportu, prawa
    jazdy, legitymacji ubezpieczeniowej i czegokolwiek innego merchant bedzie
    musial zwrocic pieniadze.
    Coz, po tej audycji pewnie znajdzie sie kilku 'madrych' sprzedawcow ktorzy
    zaczna kserowac dowody, zeby moc udowodnic bankowi, ze faktycznie
    sprawdzili. Oczywiscie zgadzajcie sie na to, bo to dla Waszego
    bezpieczenstwa ;).

    Maciej